Mondelez та Mars показали стрімке зростання своїх продажів у рф

Західні компанії під тиском громадськості йдуть із Росії, але це стосується не всіх. Три американські корпорації – Mondelez, Mars та PepsiCo – навпаки, показали стрімке зростання своїх продажів у Росії. Усім їм вдалося нажитися на виході більш свідомих конкурентів з ринку країни-агресорки.

4440_c72ae6c4ab275e66875025827611b4e1.jpg (32.15 Kb)

Про це повідомляє Bloomberg, посилаючись на фінансові звіти компаній та дані російської податкової. Чим сильніше зростають обсяги торгівлі та прибуток американських корпорацій у Росії, тим більше податків вони сплачують Кремлю. А російська влада на ці гроші фінансує війну проти України.

Так, російський підрозділ Mondelez збільшив свої продажі на 38% до 92 млрд рублів ($1,1 млрд). У річному звіті Mondelez зазначено, рентабельність бізнесу в Росії зросла завдяки “ціноутворенню, зростанню обсягів та призупиненню реклами”. Вже 4% консолідованого виторгу Mondelez припадало на РФ в 2022 році.

Mars зафіксував зростання продажів на 14%, до 177 млрд рублів ($1,9 млрд) минулого року, а прибуток зріс на 58% до 27 млрд рублів ($295 млн). Виручка PepsiCo в Росії зросла на 16%, а прибуток збільшився вчетверо. Виробник газованих напоїв заявив, що угоди в Росії приносять 5% консолідованого чистого доходу 2022 року порівняно з 4% роком раніше.

Всі ці компанії залишились у Росії, оскільки не підпадають під санкції. При цьому всі троє заявляли, що продаватимуть росіянам лише “основні продукти”.

Так, генеральний директор PepsiCo Рамон Лагуарта заявляв, що компанія зупиняє продаж таких міжнародних брендів, як 7Up та Pepsi. Однак підрозділ американської групи в Росії продає чіпси, газовані напої, молоко, молочні продукти та дитяче харчування, а також місцеві продукти, такі як квас.

При цьому інші споживчі гіганти, які заявляли про скорочення бізнесу в Росії, справді фактично зникли з країни. Наприклад, Coca-Cola справді залишила РФ. Її продукцію в Росію заводять лише через треті країни, а задоволення попиту з’явилися наслідувачі під російськими брендами.

“Компанії, які залишилися, могли отримати вигоду з відходу конкурентів з ринку… У споживчих витратах немає різких змін”, – зазначають аналітики Bloomberg.

Перспективи вже погіршали

Небувале зростання продажів Mondelez починає спадати. У червні після потрапляння до переліку міжнародних спонсорів війни компанія заявила, що ще більше скорочує свою діяльність у Росії. Mars також зводить до мінімуму свою діяльність у Росії. У PepsiCo, проте, відмовилася від коментарів.

Компанії, які залишаються в РФ, стикаються з бойкотами. Наприклад, Pernod Ricard припинила експорт спиртних напоїв до Росії після закликів до бойкоту у Швеції.

Та ж Mondelez вже зіткнулася з бойкотом у Європі після внесення до українського списку міжнародних спонсорів війни. Найактивніше до нього приєдналися країни Скандинавії. Після цього в Mondelez навіть заявили про прагнення згорнути бізнес у Росії. Однак бойкот не припинився, тому що повного виходу з ринку РФ компанія все одно не планує.

А британський конгломерат Unilever став ціллю ініціативної групи “Проект української солідарності”. Виручка Unilever у РФ впала на 1% до 85 млрд рублів, але прибуток у 2022 році майже подвоївся.

Після попадання до списку спонсорів війни компанія заявила, що російський підрозділ відділений від решти бізнесу, і прибуток не залишає країну. Представник компанії сказав, що дії, спрямовані на скорочення бізнесу в Росії, призвели до зниження обсягів продажу приблизно на 15% минулого року.

Источник

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *