У 2025 році в Україні запустять власну валюту «Мрійка» в рамках освітнього додатку «Мрія», яку учні накопичуватимуть, виконуючи різні завдання. Ці бали можна обміняти на реальні винагороди, такі як квитки в кіно, майстер-класи, VR-квести та освітні курси.
Про це повідомив міністр цифрової трансформації Михайло Федоров. Він заявив, що мета полягає в тому, щоб перетворити освіту з повсякденного обов’язку на захоплюючу гру, яка пропонує відчутну винагороду.
«Мрія» виступає національною освітньою екосистемою, яка об’єднує всю шкільну спільноту, від учнів до міністерства. Цього тижня кожна школа України отримала доступ до платформи, яка покликана не тільки автоматизувати навчальний процес і зменшити бюрократію, але й кардинально змінити мотивацію до навчання.
Як пояснив Федоров, використання ігрової механіки дозволить учням залучатися до процесу навчання на емоційному рівні, завдяки чому навчання буде сприйматися не як обов’язок, а більше як гра. Кожен студент, який користується додатком, отримуватиме бали під назвою «Мрії», які можна отримати за допомогою:
виконання домашнього завдання;
участь у щоденних вікторинах – «Розумники»;
перегляд навчальних відеофільмів;
складання тестів з різних предметів.
Ці «Мрії» функціонують як внутрішня валюта програми, яку можна обміняти на справжні подарунки, надані партнерами платформи. Серед пропонованих винагород:
квитки в кіно;
відвідування майстер-класів;
квести віртуальної реальності;
курси англійської мови, програмування та вдосконалення навичок спілкування.
Формат схожий на популярні платформи, де користувачі можуть заробляти бонуси за серії. До ініціативи вже долучилися відомі українські компанії:
Київстар ТБ;
Мультиплекс;
Просто школа;
Буки;
Планета Кіно;
Закрито – VR квести.
Федоров підкреслює, що ця система не тільки підвищить інтерес до навчання, але й посилить зв’язок між освітою та практичними перевагами, які студенти можуть отримати сьогодні. Тепер за свої знання студенти можуть отримати не лише оцінки, а й квитки в кіно, доступ до курсів чи участь у творчих заходах.