Для більшості українців, яким призначали субсидію під час неопалюваного сезону, Пенсійний фонд (ПФУ) здійснить розрахунок самостійно. Проте деяким споживачам комунальних послуг все ж доведеться звернутися до органів ПФУ для розрахунку та призначення субсидій – зокрема, тим, хто раніше не отримував цієї допомоги від держави та планує оформити житлову субсидію вперше.
Про це повідомили у Мінсоцполітики. Там зазначили: також для призначення субсидій потрібно звернутися до ПФУ тим, кому не було призначено субсидію у попередньому періоді через наявну заборгованість – “проте її вдалося погасити або реструктуризувати”.
“Крім того, якщо у вас відбулися зміни у майновому стані чи складі родини, змінився соціальний статус чи перелік житлово-комунальних послуг, потрібно подати до ПФУ інформацію про такі зміни упродовж 30 днів”, – розповіли у міністерстві.
Кому розрахують субсидію автоматично
Водночас, зазначається, деяким категоріям споживачів субсидію розрахують автоматично. Це:
домогосподарства, виплата яких у неопалюваний сезон дорівнювала 0 грн;
ті споживачі, яким призначали субсидію під час неопалюваного сезону, та які не входять до вищеописаних категорій.
Хто має право на оформлення субсидії
Оформити ж субсидію мають право кілька категорій громадян. Зокрема:
особи, зареєстровані у будинку/квартирі;
особи, які не зареєстровані, але фактично проживають у будинку/квартирі на підставі договору оренди;
внутрішньо переміщені особи, які не зареєстровані, але фактично проживають у будинку/квартирі – причому навіть без укладання договору оренди;
неповнолітні діти, які залишилися без батьківського піклування або недієздатні особи працездатного віку, над якими встановлено опіку (за заявою опікуна або піклувальника);
індивідуальні забудовники – якщо будинок не прийнято в експлуатацію, але плата за житлово-комунальні послуги вже нараховується.
“Під час призначення субсидії враховуються доходи всіх осіб, зареєстрованих чи задекларованих у житловому приміщенні. Якщо хтось із сім’ї перебуває за кордоном понад 60 днів, його доходи не враховуються”, – розповіли на Урядовому порталі.
Як подати заяву на субсидію
Подати заяву на призначення субсидії можна кількома способами. Зокрема:
поштою або особисто в одному із сервісних центрів Пенсійного фонду України (ПФУ);
через портал електронних послуг Пенсійного фонду України (обрати опцію “Заява на житлову субсидію чи пільгу”) або мобільний застосунок ПФУ;
через портал Дія (ввівши у пошуку “Заява на субсидію”);
у центрах надання адміністративних послуг;
через уповноважених осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади чи військової адміністрації.
При цьому наголошується: для заповнення заяви в електронній формі потрібно мати кваліфікований електронний підпис (КЕП).
Що робити, якщо в отриманні субсидії відмовили
Водночас наголошується, що в отриманні субсидії може бути відмовлено – наприклад, через помилки у заяві чи наданні не всіх документів. У такому разі:
Якщо у заяві чи декларації є помилки, Пенсійний фонд повідомить про це. Виправити неточності можна буде протягом 30 днів.
Якщо подані не всі документи, субсидія може бути призначена лише після того, як протягом 30 днів з моменту подання заяви та після перевірки ПФУ буде надано все необхідне.