Німесил поза конкуренцією. Наскільки подорожчав «аптечний кошик» за рік та які препарати найчастіше купують українці — рейтинг

(Фото:Pexels / Pixabay.com)” />

Які ліки найчастіше купують українці та наскільки вони подорожчали з початку року (Фото:Pexels / Pixabay.com)

Середньозважена вартість однієї упаковки товарів «аптечного кошика«* за підсумками першого кварталу 2023 року становила 123,7 грн, вона зросла на 37% порівняно з аналогічним періодом у 2022-му.

У I кварталі 2023 року найдорожчою категорією серед товарів «аптечного кошика» стали дієтичні добавки, середньозважена вартість однієї упаковки яких становила 163,9 грн. Для лікарських засобів цей показник зафіксований на рівні 147 грн, косметики — 133,8 грн, медичних виробів — 35,6 грн. Про це свідчить результати дослідження, проведеного компанією Proxima Research.

Відео дня

Читайте також:

Перелік рецептурних препаратів в Україні не змінювався (Фото:RAU)

Купити Німесил або Корвалол. Як змінюються з 1 квітня правила продажу ліків — пояснення мережі аптек

Загальні обсяги аптечного продажу всіх категорій товарів «кошика» становили 39,7 млрд грн та збільшилися на 2,4% порівняно з аналогічним періодом минулого року.

При цьому у натуральному вираженні обсяги продажу скоротилися на 25,3% та становили 321,2 млн упаковок.

Динаміка аптечного продажу в доларовому еквіваленті також демонструє спад на 20,5%, а обсяги продажу становлять близько $1,1 млрд.

Збільшення обсягів аптечного продажу у грошовому вираженні фіксується майже для всіх категорій, за винятком медичних виробів.

Інфляційний індекс, який характеризує зростання ринку лікарських засобів завдяки зміні цін, зменшився з 30% у січні до 16% у березні.

Якщо ж розглянути динаміку цін на топ-10 торгових назв лікарських засобів (stock keeping unit — SKU) за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні у 2023 році, то для всіх препаратів фіксується зростання роздрібної вартості порівняно з довоєнним періодом. Станом на кінець квітня порівняно із ціною на 1 січня в середньому зростання становить близько 3%.

Серед брендів лікарських засобів лідерами за обсягами продажу у І кварталі є Німесил, Нурофєн та Ксарелто.

Інфографіка: Proxima Research

Лідерами за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок у грошовому вираженні стали компанії Фармак, Дарниця і Acino.

Інфографіка: Proxima Research Читайте також:

*До «аптечного кошика» входять лікарські засоби, дієтичні добавки, медичні вироби та косметика, яка продається в аптеках.

Источник

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *