Протягом повномасштабного вторгнення в Україні виросли щонайменше три стартапи, що надають послуги онлайн-терапії. Один з них, сервіс для пошуку психолога Rozmova, запустився за два тижні до повномасштабного вторгнення і тепер щомісяця облуговує 3000 клієнтів. Як працює бізнес маркетплейсу для психотерапевтів?
«Записався на прийом до Спартака Суботи. Жартую, все-таки у людини має бути диплом. Тому знайшов платформу, яка називається Rozmova. Це як Tinder для психологів, але не треба потім мутити з людиною», – жартує на одному зі стендапів комік Славік Мартинюк.
Це одна з численних маркетингових інтеграцій маркетплейсу психотерапевтів Rozmova. Він працює як платформа для пошуку психолога чи психотерапевта і заробляє на комісії з їхніх сеансів. В української блогерки Емми Антонюк на YouTube-каналі з 85 000 підписниками «Це ніхто не буде дивитися» за останні два місяці було три інтеграції зі стартапом.
На сторінці Rozmova в Instagram з майже 18 000 підписників регулярно з’являються колаборації: з медіасервісом Megogo, секс-шопом LOVESPACE, креативним продюсером телепроєктів «Голос», «Голос. Діти», «Танці з зірками» Володимиром Завадюком. Він був гостем етеру про «Камінг-аут: чому це важливо та як зробити».
Кількість клієнтів Rozmova у вересні – 3000 на місяць, кількість сеансів – 6000, говорить співзасновник та операційний директор Дмитро Коваленко. Він разом із колишнім комерційним директором аутсорсера IntelVerse Дмитром Мараховським запустив маркетплейс за два тижні до великої війни. Злетіло не відразу. Фахівці не сплачували платформі комісію, а пацієнти отримували безкоштовні сеанси.
Чи вдається стартапу заробляти на психологічних травмах українців на другий рік повномасштабної війни?
Дмитро Мараховський – CEO та співзасновник Rozmova Фото надано пресслужбою
Тривожність, гнів, апатія
Понад 15 млн українців потребуватимуть психологічної допомоги після війни, свідчать дані МОЗ. Оцінка ВООЗ скромніша – близько 9,6 млн. Скільки з них реально звернеться по допомогу – залежить від популяризації терапії, зазначає корпоративний психолог Ілля Бачурін, який працює з найбільшим енергохолдингом ДТЕК та IT-компанією Genesis.
Стратегія популяризації Rozmova – реклама у популярних лідерів думок. Нішеві блогери з високим рівнем довіри коштують від $1000, каже Коваленко. Блогери з більшою аудиторією, наприклад, Євгеній Янович, Віталій Гордієнко та учасниці «Ебаут», можуть брати від $1500 і до $3500 за випуск, додає він.
Завдяки онлайн-формату психологічна допомога стає доступнішою у місцях, де немає відповідних фахівців. «У Києві є психотерапевти, але якщо відʼїхати трохи далі в область – немає», – визнає Коваленко.
Маркетплейс психотерапевтів Rozmova
Які проблеми в українців? У топі запитів від клієнтів восени 2022-го була відсутність визначеності, тривожність, гнів, апатія, провина вцілілого тощо. В аналогічний період 2023 року набирають оберти запити, повʼязані з ПТСР та наслідками психічних травм, додає Бачурін. За консервативними підрахунками Forbes, нині приватний ринок психотерапії складає близько 1,2 млрд грн щомісяця й понад 14 млрд грн на рік.
Сумний тренд допоміг бізнесу Rozmova – протягом повномасштабного вторгнення кількість клієнтів сервісу-новачка виросла у десять разів.
Також Rozmova робить ставку на корпоративний сегмент. Її послугами користуються бьюті-простор G.Bar, група Fintech компаній Aventus Group, американська продуктова компанія ThredUp, благодійна організація Casers та інші.
Який вигляд має Rozmova у цифрах
Рік заснування: 2022;
Засновники: Дмитро Коваленко, Дмитро Мараховський. Коваленко – виходець з КПІ, співвласник та CEO семирічного аутсорсера Uptech з близько 200 співробітниками;
Інвестиції: $100 000 – кошти фаундерів, $200 000 – від Angel One Fund;
Оцінка: $4 млн;
Команда: 18 осіб у штаті, 173 психологи та психотерапевти;
Кількість місячних користувачів: 3000 станом на вересень 2023-го;
Кількість сеансів на місяць: 6000 станом на вересень 2023 року;
Виторг: близько $160 000-170 000 за вересень 2023-го за оцінкою Forbes.
Читати більше Згорнути
Скільки коштує онлайн-психолог
Цінник на консультацію психолога у Rozmova – від 500 до 3600 грн за сеанс залежно від досвіду спеціаліста. Відсоток комісії за надання послуг на платформі Коваленко не розкриває. Forbes звернувся до психотерапевтів платформи, однак вони також відмовилися коментувати, посилаючись на комерційну таємницю.
У конкурента – платформи pleso – комісія складає близько 30%, каже співзасновник Олександр Бондарєв. На відміну від Rozmova, у pleso цінник на терапевтів фіксований – 1280 грн за сеанс. «Це трохи вище ринку», – додає Бондарєв.
У конкурента Mindly інша бізнес-модель – користувачі можуть придбати підписку вартістю від 500 грн на щонайменше чотири сеанси. Якщо клієнт не встиг використати всі сеанси, вони згорають. «Підписка – трохи складна схема для роботи у цій сфері», – вважає Коваленко.
Дмитро Коваленко – COO та співзасновник Rozmova Фото надано пресслужбою
Користувачі Mindly, заснованого Дмитром Подолєвим і Марією Смеречук у червні 2022-го, також не в захваті від бізнес-моделі. «Дуже непрозоро описано, як працюють тарифні плани терапії», – розповіла клієнтка та колишня працівниця Noosphere Ventures Єлизавета Темченко. Після допису у Фейсбуці служба підтримки повернула кошти за невідвідані сеанси.
Це не єдина скарга на сервіс. «Із самим психотерапевтом було все окей. У мене скоріше були питання до бізнес-моделі», – поділилася з Forbes інша користувачка та OSINTерка на умовах анонімності, яка також не змогла за потреби скасувати сеанси. Forbes звернувся до Mindly з проханням прокоментувати ситуацію, однак не отримав відповідь на момент публікації.
Скільки заробляють сервіси онлайн-терапії? Місячний виторг pleso – $100 000, каже Бондарєв. На його платформі 150 терапевтів і до 2000 користувачів на місяць. На балансі стартапа – $250 000 інвестицій від Google, акселераційної програми MIT EF CEE Poland Prize та фаундера маркетплейсу репетиторів BUKI Вадима Синжерецького.
Rozmova не розкриває свої фінансові показники. Середній чек – 1000 грн, за словами Коваленка. Середній місячний виторг Rozmova за підрахунками Forbes – $160 000–170 000. Менша частина цієї суми йде сервісу, решта – терапевтам.
У липні 2023-го Rozmova залучила $200 000 від фонду Angel One Fund, щоб розпочати експансію в Польщу. Конкуренти Mindly та pleso уже вийшли на цей ринок. Найвпевненіше почувається pleso – 25% бізнесу Бондарєва зосереджено в Польщі, яка майже вийшла на самоокупність.
«Усі, хто хоче чи не хоче, запускається в Польщі. І pleso, i Mindly, і ми також», – констатує Коваленко. Він оцінює свій бізнес у $4 млн. «За рік наша оцінка буде більшою у два рази. У нас є всі причини розвиватися», – каже фаундер.