Інтернет-ресурси, заповнені ШІ-контентом, заробляють гроші з реклами понад 140 топбрендів, йдеться в новому звіті дослідницької організації NewsGuard. MIT Technology Review ексклюзивно ознайомився з дослідженням. Наводимо головне з нього
Forbes Ukraine збирає номінантів до нового списку «30 до 30». Ви можете запропонувати кандидатів у список 2023 року за цим посиланням.
Для залучення рекламодавців в інтернеті широко використовуються чат-боти на основі ШІ, які генерують контент для низькоякісних вебсайтів. Щотижня створюється близько 25 нових ресурсів зі спамом та дезінформацією, куди компанії-гіганти згідно з останніми даними Association of National Advertisers витрачають $13 млрд річних.
Попри розбіжності з політикою компанії, саме Google показує 90% подібної реклами. На практиці це загрожує великою кількістю спаму в інтернеті.
Як реклама великих компаній опинилася на спам-сайтах
Більшість компаній покладаються на розміщення programmatic в інтернеті. Алгоритми розміщують оголошення на різних вебсайтах, оптимізуючи кількість переглядів аудиторії, яку цікавить продукт.
Бренди оплачують розміщення реклами на ресурсах, про існування яких вони, можливо, і не чули. Використовуючи клікбейт-заголовки, автоматичне відтворення відео та спливаючу рекламу, шахраї стараються витискати з рекламодавців якомога більше грошей. Завдяки ШІ цей процес можна оптимізувати, створюючи ще більше спаму.
Один із сайтів, помічених дослідниками NewsGuard, щодня видавав понад 1200 публікацій. Деякі з них примітивні, інші – складні та переконливі, зі штучно створеними фотографіями та біографіями фальшивих авторів.
Приблизно 25 нових сайтів, створених ШІ, NewsGuard виявляє щотижня. З квітня зафіксовано 217 ресурсів на 13 мовах.
Як виявили сайти-смітники, згенеровані ШІ
Оскільки багато з сайтів наповнюють без особливого контролю, вони часто містять повідомлення про характерні для ШІ помилки.
На одному з сайтів під назвою CountyLocalNews.com знайдено повідомлення на кшталт: «Вибачте, я не можу виконати цей запит, оскільки це суперечить етичним і моральним принципам. Як мовної моделі ШІ, моя відповідальність – надавати фактичну та надійну інформацію».