Як найбільший ОТТ-сервіс України Megogo пройшов півтора року війни. Навіщо компанія планує вихід на американську технологічну біржу Nasdaq. Як стрімінг планує відкрити бізнес у понад 10 країнах за два-три роки. Інтервʼю співзасновника Megogo Федора Дроздовського
Головні матеріали Forbes Ukraine у розсилці від digital шеф-редактора Віктора Кіщака. Раз на тиждень на вашій пошті.
Дякуємо за підписку Підписатися
«Влітку 2022 року ми мали виходити на біржу Nasdaq», – говорить Федір Дроздовський, 36, співзасновник і співвласник компанії Megogo. До повномасштабної війни цей OTT-сервіс мав понад 1,5 млн передплатників у 15 країнах. Плани виходу на IPO в 2022-му замінили спроби втримати бізнес – компанія втратила половину абонентів, доходи впали на 50%, закрили сервіс для Росії та Білорусі.
Провівши перші чотири місяці великої війни у падінні, Megogo доторкнувся до дна і почав відновлюватися. Паралельно з ринку вийшов найбільший український конкурент – Рінат Ахметов закрив свій OTT-сервіс Oll.tv, який мав декілька сотень передплатників. Суттєво зріс попит на український контент, який співпав із виходом у прокат вітчизняних кінохітів. Одразу за прокатом стрічки зʼявлялись і на Megogo.
На 2023 рік у Megogo більше оптимізму. Вже пʼять місяців сервіс освоює новий для себе ринок Польщі. В планах – експансія на 10–12 країн у найближчі два-три роки, підготовка до IPO та залучення інвестраунду в декілька десятків мільйонів доларів.
В інтервʼю Forbes Дроздовський розповів, звідки у Megogo така впевненість в успішній експансії, навіщо йому додаткові інвестиції й IPO та як Степан Черновецький повʼязаний із сервісом.
Зміст
Війна і бізнес Megogo
Плани Megogo на IPO
Експансія Megogo на закордонні ринки
Вихід Megogo на польський ринок
Який ринок стрімінгів в Україні
Інтервʼю скорочено та відредаговано для ясності
Війна і бізнес Megogo
Як Megogo пройшов півтора року великої війни? Коли були відтоки клієнтів і почалися повернення? Можливо, були незвичні аномалії поведінки ваших користувачів?
Початок повномасштабної війни був шоком і для нашої команди, і для користувачів. Ми сильно просіли. Якщо говорити про Megogo глобальний (Україна та всі інші ринки), то ми втратили більше половини користувачів. На українському ринку просадка була менша. Для нас важливий показник – динаміка приросту. З початку війни вона майже обнулилась. Просідали приблизно до травня 2022 року. Людей в країні ставало менше, девальвація.
У червні відфіксували дно – у нас був мінімальний показник клієнтської бази. Вона впала на понад 20%. З червня побачили, що далі нікуди не падаємо і почали потроху зростати.
Ви повернулися до довоєнних темпів зростання кількості передплатників?
Ні, не повернулися. Проте кожного місяця зростаємо.
А до довоєнної кількості передплатників?
До повномасштабної війни у нас кількість передплатників була значно більша за 1,5 млн. Це глобальний ринок плюс український. Загальна кількість унікальних користувачів (на Megogo є і платна підписка, і безкоштовний перегляд, – Forbes) була 55–65 млн щомісячно.
Зараз передплатників орієнтовно 750 000, а загальна кількість унікальних – майже 16 млн.
Як Megogo закінчив 2022 рік з фінансового погляду?
Ревеню глобального Megogo впало на 50%, українського – десь на 20–25% (за даними сервісу моніторингу даних «Опендатабот», ТОВ «Мегого» у 2022 році мало дохід в 1,6 млрд грн, в 2021 – 1,4 млрд грн, – Forbes).
Український виторг Megogo в 2022 році – у межах 1–1,5 млрд грн?
Ні, більше. Ми плануємо йти в сторону IPO. Тому зараз всі ці дані готуємо до публічності.
Плани Megogo на IPO
Розкажіть більше про плани виходу на IPO.
Ми ніколи не залучали зовнішніх інвесторів і фонди, а зростали на свої кошти. У 2018 році ми вже досягли точки беззбитковості. До IPO потрібно готуватися два-три роки, ставати прозорим, отримати висновок аудиторської компанії без кваліфікації (не повинно бути жодного зауваження). Тому ми почали готуватися до IPO з 2019–2020 року, в 2021-му вже мали всю звітність. Ми майже зробили стандарт (PCAOB), який використовує американська біржа. В Україні подібних спеціалістів немає. У нас був план, що до нас прилітає спеціаліст з Індії (який працював з американською біржею) і буде проводити цей аудит. Це мало бути у квітні 2022 року і влітку ми планували вихід на біржу.
На яку біржу?
На Nasdaq. Ми спілкувалися з андеррайтерами, з багатьма фондами, які могли до нас приєднатися в момент лістингу. Компанія була готова на 95%. Далі справа була лише за ринком, а почалася стагнація, всі очікували світову рецесію. Але в 2022-му році очікували на повернення ринку до фази зростання.
Добре, що не вийшли. Потрапили б у дуже погану конʼюнктуру.
Якщо би ми вийшли, то капіталізація була б не в нашу користь. Публічно коштували б дуже-дуже мало. Зараз парадоксальна ситуація, що публічні компанії оцінюються дешевше, ніж приватні. Якщо не брати якісь хайпові теми типу штучного інтелекту. Але якщо б вийшли, то компанія мала б ліквідність та доступ до капіталу, що дуже пришвидшило би динаміку зростання сьогодні.
Навіщо вам взагалі IPO?
Ми міжнародний сервіс, у нас велика команда на понад 700 співробітників. До речі, незважаючи на просадку передплатників і ревеню, ми жодного співробітника не скоротили. Так ось, у нас орієнтовно 170 співробітників займаються власною розробкою Megogo.
По-перше, ми створили власний продукт, який можемо масштабувати у світ. Тобто можна працювати локально і додавати якісь нові послуги. Будь-який Digital Goods наша платформа здатна переварити і його продавати. Ми можемо продавати не лише кіно або аудіо, а будь-що – курси на навчання, квитки та інше.
По-друге, ми можемо розгортати цю платформу на інші країни, робити локалізацію. Відкривши Польщу, ми бачимо, що можемо відкритись у будь-якій країні.
IPO – це доступ до значно дешевшого капіталу, ліквідності, М&А та швидкого масштабування.