Блокада польськими фермерами кордону України принесе величезні збитки самим полякам. Причому ці втрати можуть бути навіть помітнішими, ніж втрати України. Справа в тому, що Польща постачає в нашу країну дорожчі товари, ніж Україна в Польщу.
Про це розповів віцепрезидент Асоціації міжнародних автоперевізників (АсМАП) Володимир Балін в ефірі телемарафону. Він нагадав: про те, що страйк аграріїв вдарить по них самих, попередив навіть міністр сільського господарства Польщі.
“Якщо говорити про об’ємні показники (імпорту. – Ред.), то, може, у нас вони трохи й більше, ніж у поляків. Але якщо говорити про гроші, то, гадаю, товари аграрної продукції, яка імпортується в Україну, у кілька разів дорожчі. І це буде вплив саме на польську економіку. Треба розуміти, що Україна теж може щось не імпортувати, українські перевізники також можуть не пускати польських перевізників, якщо вони об’їхали чергу. Ми можемо проводити дзеркальні заходи. Але ми не будемо в жодному разі чинити кримінальні злочини та псувати чуже майно”, – пояснив Балін.
Експерт нагадав, що і в Україні, і в Польщі існує багато підприємств, орієнтованих на кооперацію між двома країнами. І це означає, що втрати не можуть бути односторонніми.
“Польська економіка втратить великі гроші. Тому що є підприємства, які мають високий рівень кооперації України з Польщею. Є підприємства, які імпортують в Україну польські товари та навпаки. За нашими оцінками ці страйки завдають польському бюджету та польській економіці значних збитків. Більше, ніж навіть економіці України”, – наголосив Балін.
Він зазначив, що, за даними Нацбанку України, лише в листопаді через блокування кордону Україна втратила близько 1 млрд євро. Балін вважає, що такі розрахунки щомісячних втрат є актуальними досі. “І не менших втрат зазнали поляки. Тому, хто від цього виграє, можна лише здогадуватися”, – наголосив Балін.
Водночас не можна говорити про те, що втрати України через блокаду малі чи несуттєві. Як зазначав раніше глава Комітету Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев (“Слуга народу”), лише за підсумками лютого український бюджет недоотримає 7,7 млрд грн митних надходжень.
А за словами провідного наукової співробітниці Інституту економічних досліджень та політичних консультацій, експертки з інфраструктури Ірини Коссе, під загрозою опинилися українські експортери. Фахівчиня зазначила, що якщо поляки зупинять залізничні перевезення, найбільше постраждають такі сектори української економіки:
Видобувна галузь. “На залізниці за кордон вивозиться багато руди, це залізна та марганцева руда”, – пояснила Коссе.
Виробництво будівельних матеріалів, які також активно експортуються.
Аграрний сектор. “30-40% (обсягу експорту. – Ред.) – це все-таки зерно, олія та інші продукти агропереробки”, – нагадала експертка.