Усе в межах закону. Антимонопольний комітет схвалив меморандум між найбільшими торговельними мережами

(Фото:Reuters / Nacho Doce)” />

Український військовий і жінка похилого віку відвідують супермаркет поблизу Краматорська (Фото:Reuters / Nacho Doce)

Укладений між великими торговельними мережами Меморандум про забезпечення стабільної роботи в Україні ланцюга постачання продуктів харчування в умовах дії воєнного стану не містить ознак антиконкурентних узгоджених дій.

Про це повідомив Антимонопольний комітет України за підсумками оцінки діяльності компаній — учасниць меморандуму.

Use Vnbspmezhah Zakonu Antimonopolnij Komitet Shvaliv Memorandum Mizh Najbilshimi Torgovelnimi Merezhami 5c4fd70, Business News

До кінця воєнного стану і ще довше. Кабмін продовжив регулювання цін на соціально важливі товари — перелік

Згідно з повідомленням відомства, АМКУ 20 липня завершив розгляд заяви ТОВ Новус Україна, ТОВ Ашан Україна Гіпермаркет, ТОВ Омега, ТОВ Арітейл, ТОВ Сільпо-Фуд і ТОВ АТБ-Маркет щодо оцінки їхніх дій у межах зазначеного меморандуму, що декларує готовність сторін закріпити граничні строки розрахунків із українськими постачальниками за продукти харчування — не більш ніж 30 днів.

«Дії з виконання умов меморандуму не містять ознак антиконкурентних узгоджених дій, передбачених ст. 6 закону України про захист економічної конкуренції», — йдеться в повідомленні АМКУ.

У ньому зазначено, що сторони меморандуму самостійно приймають рішення щодо конкретних термінів розрахунків, оскільки документ встановлює лише граничний термін. Крім того, предмет, ціна, строк дії договору та реальні терміни розрахунків за поставлений товар є виключно предметом домовленостей між контрагентами за договором, а не між учасниками меморандуму.

Комітет також зазначив, що застосування граничних термінів розрахунків не більш ніж 30 днів наближають умови співпраці ритейлерів і постачальників до європейської практики. У Євросоюзі надмірні строки розрахунків за товар вважаються недобросовісною практикою, що закріплено у відповідній Директиві ЄС 2019/633. Водночас в Україні на сьогодні немає закону, що регулює питання недобросовісних практик у ритейлі.

«Комітет неодноразово наголошував на необхідності ухвалення профільного законопроєкту, спрямованого на врегулювання вказаних питань на території України. Зокрема, на необхідності імплементації Директиви Європейського парламенту та Ради 2019/633 від 17 квітня 2019 року про недобросовісну торгову практику між підприємствами у сфері сільського господарства та продовольства в національне законодавство. Ця позиція комітету залишається незмінною», — зазначає АМКУ.

Як повідомлялося, 14 квітня продуктові торговельні мережі АТБ, Сільпо, Ашан, Novus, Varus, Коло підписали меморандум і зафіксували максимальні терміни розрахунків із виробниками базового набору продуктів харчування та торговельні націнки на них.

Источник

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *