Залучати нових клієнтів українському сегменту GlobalLogic у 2023-му все важче. Незважаючи на те, що низка клієнтів у США та ЄС все ще залежать від української розробки, більшість іноземців не поспішають ризикувати. Як компанія планує привертати нові проєкти, попри повномасштабну війну. Інтерв’ю британського топменеджера GlobalLogic Марка Фаррінгтона
«Мене тут дуже добре прийняли. Це був фантастичний візит», – ділиться враженнями віцепрезидент з фінансів і споживчих ринків GlobalLogic Марк Фаррінгтон від приїзду до Львова у вересні 2023-го. Для британського топменеджера глобального аутсорсера це був перший візит до України. Попередні півтора року війни він уявляв із новин і звітів українського менеджменту.
«Україна – велика, – описує враження Фаррінгтон. – Деякі її частини продовжують дуже ефективно працювати. Схоже на те, як це було до війни». В Україні GlobalLogic має один із найсильніших бізнес-юнітів. За сім місяців 2023-го компанія залучила в Україну 10–11 нових клієнтів. «Це дуже мало», – пояснював в інтерв’ю Forbes віцепрезидент зі стратегічних ініціатив GlobalLogic Андрій Яворський.
Як виглядають перспективи українського IT на другий рік великої війни з погляду іноземного топменеджменту?
Інтервʼю скорочено та відредаговано для зрозумілості
Марк Фаррінгтон під час свого візиту в Україну Фото надано пресслужбою
Для вас це перший візит в Україну, які ваші враження?
Раніше я був у Польщі. У нас є операційні команди в Центральній та Східній Європі. Я не бачуся з командами в Україні, на відміну від інших країн Східної Європи. Я тут, щоби зрозуміти проєкти, які вони реалізують, і поспілкуватися про стратегію щодо моєї діяльності.
Зрозуміло, що обставини в Україні трохи різняться. Тому я консультувався з колегами на місці, а також з людьми поза компанією. Так, ситуація, безумовно, складна, але у Львові вона дуже відрізняється від того, що відбувається на Сході України.
Іноді західні ЗМІ приділяють занадто багато уваги лінії фронту. Україна – велика. Деякі її частини продовжують дуже ефективно працювати. Схоже на те, як це було до війни.
Мене тут дуже добре прийняли. Це був фантастичний візит. Я бачив багато технологій. Я провів час із мером (Львова Андрієм Садовим – Ред.). Я отримав набагато ширше розуміння того, яким є життя у Львові зараз.
Які були ваші очікування від приїзду до Львова? Наскільки вони відрізняються від реальності?
Для мене Львів – фантастичне європейське місто. Воно дуже схоже на інші міста, які я відвідав нещодавно. Наприклад, Краків.
Їжа фантастична. Мені сподобався час, проведений у львівських закладах. Так, було багато роботи, але я чудово провів час. Для мене важливо показати цей аспект, а також той, що стосується боротьби на Сході.
Марк Фаррінгтон під час свого візиту в Україну Фото надано пресслужбою
Близько 20% інженерів GlobalLogic – в Україні. Наскільки український сегмент бізнесу важливий для компанії зараз?
Глобально Україна – наш другий за обсягом центр надання послуг в усьому світі й продовжує ним залишатися. Україна – частина нашого центрально-східноєвропейського офісу й дуже тісно співпрацює з Польщею.
Саме Україна має найбільше інженерів, які підтримують наш бізнес. Для мого бізнес-підрозділу (Business Unit) Україна є основою того, що ми робимо в галузі фінансових технологій і розробки програмного забезпечення.
У нас є великі клієнти в США та Європі. Вони залежать від українських розробників, які продовжують працювати в дуже важких умовах. Проте я з радістю можу сказати, що GlobalLogic надалі підтримує Україну та наших працівників в Україні.
Яка його частка у глобальному виторгу?
Ми не розголошуємо конкретну інформацію щодо окремих ринків, але у нас понад 30 000 співробітників в усьому світі, 6500 з них – в Україні.
Якщо дивитися конкретно на мій бізнес і клієнтів у ніші фінтеху та розробки ПЗ, то 67% з них отримують послуги в Україні та Польщі.
Як криза в українському IT впливає на бізнес GlobalLogic загалом?
Ситуація в Україні надзвичайно складна. Особливо для українського народу та наших колег. Проте наш український бізнес і спеціалісти демонструють надзвичайну стійкість.
Будь-яка країна, що стикається з непотрібною агресією, розумно очікує, що її економіка зазнає краху, а міжнародні клієнти перестануть підтримувати. Але я радий, що для нас Україна залишається дуже стійким пунктом.
Однак у подібних обставинах в Україну важко залучити нових клієнтів. Більшість із наявних клієнтів залишилися з нами та продовжують користуватися послугами.
Я би не назвав це кризою. Я бачу стабільно високу продуктивність від українських команд, які підтримують моїх клієнтів. Ми прагнемо привернути додаткові проєкти від них в Україну.
Також технологічні партнери в США та Європі прагнуть розширити співробітництво з Україною. Не всі з них, але деякі з них мають такі наміри. Наприклад, організації Tech UK та British Computer Society.
Для українських інженерів GlobalLogic виїхати з України не так просто. На вашу думку, неможливість виїзду за кордон – проблема для бізнесу?
Це виклик. Я знаю, що бувають винятки. Деякі з наших інженерів можуть подорожувати. Нещодавно я був із членами української команди в Ірландії, дехто їздив зустрітися з клієнтами в Скандинавії.
На мою думку, можливість гнучко використовувати наші ресурси та проводити більше часу з клієнтами створює тісніший звʼязок на особистому рівні. Незалежно від того, з якої ви країни чи галузі, це дуже важливий аспект. Чим більше віддаляються люди, тим важче розвивати тісний зв’язок з клієнтами.
Марк Фаррінгтон разом із мером Львова Андрієм Садовим під час свого візиту в Україну Фото надано пресслужбою
В Україні компанії можуть забронювати спеціалістів від мобілізації, та процес не працює. Наскільки ця процедура важлива для бізнесу GlobalLogic загалом?
Мої знання щодо цього обмежені. Проте мені відомо, що процес не працює на 100% ефективно. Для нас в GlobalLogic важливо забезпечувати стійкість підтримки, яку ми надаємо клієнтам.
Ми повинні бути в змозі гарантувати, що відносини, які вони вибудували з нашими співробітниками, зберігаються, а також підтримуються критичні ноу-хау. Це забезпечує лояльність клієнта. Тому ми підтримуємо такий підхід. Проте відсоток бронювань, на мій погляд, дуже низький.
Ви говорите про підтримку команди в Україні. Як довго компанія зможе її надавати?
Ми продовжуємо підтримувати співробітників в Україні останні 18 місяців. Бізнес продовжує працювати. Як я сказав, ми маємо стабільну кількість клієнтів. Виклик у тому, щоб продовжувати підтримувати бізнес, залучаючи нових клієнтів. У нас немає планів вивести бізнес з України.
Причина мого перебування тут – розвивати нашу присутність. Ми хочемо привернути додаткову роботу в Україну. Зараз це важко. Привернути нових клієнтів в Україну, враховуючи поточні обставини, складно.
Ми можемо продемонструвати погляд на Україну, який не повʼязаний з лінією фронту. Цей ширший фокус матеріально важливий для діяльності компанії.
IT-експорт в Україні за шість місяців 2023-го зменшився на 9%. На вашу думку, коли мине IT-криза в Україні та світі?
Це складне питання. Ми бачимо спад на світовому рівні: чи то в Сполученому Королівстві, чи в ЄС, чи в США тенденція жорстка.
Проте суто технічно у Сполученому Королівстві ми ще не потрапили в рецесію. Економіка продовжує зростати. Але вона не зростає так, як ми хотіли б або як вона зростала історично.
Ми бачимо, як компанії скорочують витрати, що впливає на їхні інвестиції та темпи зростання на ринку. Однак ми все ще зростаємо. Хоч я і бачу виклики на трудовому та глобальному ринках, я вважаю, що наступного року ми побачимо зміни в економічній ситуації.
Кілька тижнів тому я спілкувалася з вашим колегою, Андрієм Яворським, і він сказав, що бізнес GlobalLogic в Україні стоїть на місці. За вашими прогнозами, коли він знову почне зростати?
Коли Україна переможе. IT-ринок в Україні та позиція GlobalLogic на цьому ринку залежать від продовження західної підтримки та боротьби проти російської агресії.
Гадаю, з часом ситуація полегшиться. Західні представники бізнесу приїжджатимуть частіше. Буде більше розуміння того, що відбувається на Заході України порівняно зі Сходом. Частково це причина, чому я тут – показати, що Україна відкрита для бізнесів.
Проте важко визначити часові межі, враховуючи все, що відбувається в ширшому контексті.