InSoft.Partners придбав частку в українській IT-компанії Noltic: бліц-інтерв’ю із засновником про угоду та український M&A-клімат

Інвестиційний холдинг InSoft.Partners Віталія Горового придбав частку у шостій IT-компанії з України з початку великої війни. Як інвестори оцінюють український техносектор – бліц-інтерв’ю засновника про деталі угоди, екзити та M&A-клімат

Forbes Ukraine випустив новий номер журналу. Придбати його з безкоштовною доставкою можна за цим посиланням. У журналі: список 250 малих і середніх компаній, лідерство генерала Залужного, падіння мільярдера Жеваго, детальна історія Dnipro-M та загалом майже два десятки текстів.

Інвестиційна холдингова компанія InSoft.Partners оголосила про нову інвестицію в невеликого нішевого українського розробника Noltic із офісами в Україні та Польщі. Паралельно холдинг оголосив про екзит із ще одного проєкту воєнного часу – веб-студії Artjoker. Бізнес засновника InSoft.Partners Віталія Горового – купувати 20-30% у перспективних IT-бізнесах, вирощувати їх у кілька разів і продавати з прибутком.

Наразі у активі InSoft.Partners – компанії Inoxoft, Linkup Studio, Indeema Software , Forbytes та Noltic із сукупною капіталізацією $40 млн. Горовий обережно називає цю оцінку песимістичною. Проте з березня 2023-го вона зросла на щонайменше $10 млн. Чи свідчить це, що в українському аутсорсі є шалене зростання? Forbes розпитав Горового про нові угоди та настрої на ринку.

Forbes публікує скорочену та відредаговану для зрозумілості версію розмови

Розкажіть детальніше про нову інвестицію. Із співзасновниками Noltic Ігорем та Владиславом Петровичами ви знайомі ще з часів їхньої роботи у CoreValue, з якої виросла Avenga. Що мотивувало інвестувати в їхній новий бізнес?

По-перше, дуже чітка нішевість із самого початку створення. По-друге, фаундери, яких я багато років добре знаю. 

Нішеві компанії – не дуже розповсюджене явище. Noltic – яскраво виражена нішева компанія, що займається лише Salesforce. Salesforce – окремий великий світ в ІТ, а Noltic допомагає його кастомізувати. 

В CoreValue Ігор і Владислав були одними з лідерів напрямку Salesforce. Коли ми вже мали контроль над CoreValue і попрацювали деякий час, вони повідомили, що планують заснувати власний бізнес.

Якщо ми не знаємо компанію фаундерів менш ніж два роки, то не інвестуємо в неї. Немає якоїсь містики, що от саме в цей момент треба купувати Noltic. У хлопців зʼявився апетит і зацікавленість, аби ми стали партнерами. 

InSoft – стратегічний гравець. Ми когось купуємо, когось продаємо, десь робимо партнерські угоди. Коли почалося повномасштабне вторгнення, були різні варіанти: йти за межі України, згортати діяльність чи продовжувати її. Ми обрали третій.

Скільки коштувала угода з Noltic? 

Це NDA-інформація. Ніхто не розкаже. 

Окресліть масштаби. Це найдорожча компанія у портфелі InSoft.Partners? 

Наразі ні. У нас міноритарна частка, як ми це називаємо. Чи розглядаємо можливість колись її збільшити? Так, періодично ми робимо такі пропозиції.

Тобто ваша частка у Noltic 20-30%?  

Це наша стабільна частка. 

Чим тепер займатимуться фаундери?  

Тим самим, чим і раніше. Відбулася лише невелика зміна ролей. Зараз Ігор – CEO, Владислав – CTO. 

У самій компанії нічого не змінилося. Ми – не агресивний гравець, який купує компанію, виносить стіни, після чого вона сама на себе не схожа. 

Років п’ять тому ми купували компанії, зливали їх між собою. Проте за останніх 2,5 роки змінили філософію та намагаємося бути зручним партнером, який допомагає зрости. 

У вас є новий екзит Artjoker. Чому вирішили вийти з інвестиції менш ніж за два роки?

Ми зробили речі, про які домовлялися. Дійшли до тієї точки, що була прописана в договорі, і все.

Із Artjoker ми насправді могли встигнути швидше. Були угоди, де ми робили екзит менш ніж за рік. Але після 24 лютого склалася інша картина. Речі, які ми раніше могли зробити дуже швидко, зараз розтягнулися в часі. Крім того, наклалася світова рецесія.

Як розвиваються Inoxoft, Linkup Studio, Indeema Software та Forbytes, у яких ви інвестували вже під час війни?

Тут правильніше говорити про Inoxoft та Linkup Studio, з ними ми найдовше. Іншим потрібен ще час.

Linkup Studio, яку ми придбали 2 березня 2022 року, зросла на понад 100%. Виторг Inoxoft збільшився на понад 50%, зараз компанія заробляє історичні максимуми. 

Чи зривалися угоди з початку війни? Як часто?

Постійно. Минулого року ми розглядали можливість купити меншу компанію, щоб приєднати до Inoxoft та Linkup Studio і вирости таким чином.

Проте на ринок почала активно впливати рецесія. Вирішили, що це незручний час, аби купувати іншу компанію, бо можемо отримати проблеми. Загалом, було до шести угод, з яких ми вийшли самі. Десь не бачили win-win, а десь синергії.

Якщо говорити про ринок загалом, які дисконти для українських ІТ-компаній? Аргумент потенційних покупців «ну у вас тут війна» працює?

Абсолютно точно працює, і не лише для IT-компаній, а для будь-якого бізнесу. Торік зʼявилося багато потенційних покупців, які приходили й казали, що готові купувати компанії, але за 30% від вартості. Їх стало суттєво більше.

Чи існує інший тип покупців? Існує. Я особисто бачився з декількома закордонними гравцями, які шукали компанію за нормальною ціною. Хтось намагається заробити на поточній ситуації, хтось – дивиться в майбутнє й вірить, що буде все окей і готовий платити нормальні гроші.

Жодна з наших угод не відбувалася за мультиплікаторами, скоригованими на війну. Але ми працюємо дещо по-іншому. Ми – не фонд, ми швидше операційні партнери, підприємці. Якби ми були фондом, мабуть, це було б дуже неправильно. 

Власники аутсорсерів часто погоджуються поступитися в ціні?

До мене приходили власники компаній і казали: «Я хочу все кинути. Забирайте та робіть щось цінне». Чи їх стало більше, ніж раніше? Так. Чи це означає, що на ринку існує поголовний запит за будь-яку ціну? Це неправда. 

Динаміка IT-експорту з початку 2023-го не надто втішна. За вашими спостереженнями, ринок рухається до плато чи на спад? Які шанси на зростання за підсумками року?

Зараз дуже важкі часи для ринку. Ми можемо скільки завгодно казати, що ми антикрихкі. Мовляв, у нас блекаути, ракети, але розробники працюють, а клієнти задоволені якістю коду. Проте на нас наклалася світова рецесія. І саме рецесія – найбільш суттєвий виклик.

Власне, проблеми почалися минулої осені. Всі дуже сподівалися на відскок ринку цієї весни, березень-квітень, максимум травень. Але його не сталося через банківські проблеми – First Republic Bank, Silicon Valley Bank та інші зупинили активність.

Тепер всі сподіваються на відскок восени 2023-го, але ми побачимо це лише в серпні, коли всі почнуть повертатися з відпусток, робити замовлення. Тоді у вересні буде зрозуміло, чи станеться відскок на ринку до Нового року.

Источник

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *