За деякими оцінками, запуск соцмережі Threads від Meta став одним із найуспішніших в історії. Але копії Twitter важко утримувати ті 100 мільйонів користувачів, що вона назбирала за перші пʼять днів роботи. The Washington Post у ексклюзивному інтервʼю із розробником нової соцмережі дізналася про те, як вона створювалася, а також про те, як компанія планує не розгубити своїх користувачів. Forbes обрав ключові факти з матеріалу.
Головні матеріали Forbes Ukraine у розсилці від digital шеф-редактора Віктора Кіщака. Раз на тиждень на вашій пошті.
Дякуємо за підписку Підписатися
Адам Моссері, очільник Instagram, і шість чинних та колишніх співробітників розповіли The Washington Post, що лідери Meta вважають створення Threads новим шляхом у майбутнє в час, коли амбітна і не надто успішна спроба підсадити людей на метавсесвіт не дає бажаного успіху. Дійсно, Threads зʼявилася на світ за сім місяців, а за пʼять днів після запуску налічувала вже 100 мільйонів користувачів.
Коли компанії вдалося створити такий миттєво успішний продукт за такий короткий час, колишні і нинішні співробітники розповіли, що всі в Meta не могли натішитися. Все тому, що цей випадок став доказом того, що для отримання хорошого продукту не треба проходити девʼять кіл бюрократичного пекла, до яких вже звикли 66 000 працівників компанії.
Втім довготривалий успіх нової соцмережі далекий від гарантованого. Згідно із даними аналітичних фірм, користування застосунком скоротилося більш ніж вдвічі у порівнянні із піковими показниками. Тепер перед Meta стоїть нове завдання: перетворити клон Twitter на самобутній продукт і не розгубити користувачів.
Почни з простого
Meta давно вважала Twitter конкурентом. Були навіть повідомлення про те, що Цукерберг нібито пропонував за платформу $500 млн у 2008-му. Але 137,8 млн щоденних користувачів і $5 млрд щорічного виторгу, які демонстрував Twitter, – це лише невелика частина того, що приносить імперія Цукерберга, а отже соцмережа виявилася не такою вже загрозою.
«Цей бізнес не виправдав наших очікувань», – сказав Моссері.
Після приходу Маска і його неоднозначних рішень, як-то обмеження кількості постів, яку можуть бачити неверифіковані користувачі без підписок, директори Meta вирішили скористатися обуренням «твітерців».
Марк Цукерберг перервав відпустку Моссері в Італії, щоб поговорити про можливість переманити творців із Twitter у свої соцмережі на фоні хаосу, який посіяв Ілон Маск, купивши «пташку». Спершу він хотів лише додати у їхні продукти можливості, як в Twitter, але раптом вирішив діяти масштабніше. За сім місяців після цієї розмови світ побачив Threads.
Для створення Threads Моссері зібрав невелику команду з близько 60 людей, більшість із яких були інженерами.
Цукерберг хотів випускати Threads вже у січні, лише за два місяці після ухвалення її розробки. Але Моссері остудив запал гендиректора Meta і продовжив працювати над застосунком із лідером розробки продуктів компанії Коннором Геєсом.
Моссері розповів, що в команду розробки вони взяли людей з Messenger, Instagram і Facebook, які «готові працювати швидко». Попри звинувачення адвоката Twitter Алекса Спіро у тому, що Meta змогла так швидко зробити «копію пташки», бо вона переманила до себе працівників Twitter, речник Meta заявив, що у команді Threads немає нікого з компанії Маска.