На кордоні з Польщею ситуація залишається критичною

Польські перевізники продовжують блокаду українського кордону. Станом на ранок 8 грудня у чергах застрягли близько 3300 вантажівок. “Укрзалізниця” при цьому почала переправляти фури до Польщі на поїздах, але ці заходи не можуть достатньо розвантажити автомобільні прикордонні переходи.

9418_kordon-perekrittya-1024x534.jpg (47.73 Kb)

Так, масштабна блокада триває на чотирьох пунктах пропуску – “Ягодин – Дорогуськ”, “Краковець – Корчова”, “Рава-Руська – Гребінне”, “Медика – Шегині”. Як повідомив в ефірі телемарафону речник Держприкордонслужби Андрій Демченко, найбільша черга сформувалася перед пунктом “Шегині” – там стоїть 1200 вантажівок.

На цьому тлі “Укрзалізниця” відправила на поїздах першу партію з 23 вантажівок через кордон із Польщею та планує аналогічні рейси у зворотному напрямку. Щоб організувати таке перевезення, знадобилося два тижні, і проблеми зі швидкістю залізничних перевезень фур залишаються.

“Поїзд курсує маршрутом Скнилів (Україна) – Славкув (Польща). Митне та прикордонне оформлення вантажу проходить на залізничному прикордонному переході Ізов – Грубешув. Поки що існують формальні питання щодо швидкого перетину польського кордону, і фахівці вже працюють над прискоренням процесу… Щоб замовити перевезення вантажівки контрейлерним потягом з України, потрібно звернутися до філії “Центр транспортного сервісу “Ліски” АТ “Укрзалізниця”, у зворотному напрямку – до UZ Cargo Poland”, – зазначили в УЗ.

Загалом ситуація залишається критичною. За словами Демченка, до блокади через пункт пропуску “Ягодин” щодобово перетинало 1200-1300 вантажівок в обидва боки. А за минулу добу, 7 грудня, кордон перетнули лише 160 фур. Це колосальне падіння, яке б’є по українській економіці.

Експорт з України тільки за листопад упав на 40%. Загалом обсяги скоротилися на 9,2 млн тонн. При цьому загальний імпорт України у листопаді скоротився приблизно на п’яту частину. І якщо ситуація не вирішиться найближчим часом, страйк на кордоні коштуватиме Україні 1-процентного пункту зростання ВВП.

Демченко зазначив, що переговори з польською стороною продовжуються. “Як зазначало Міністерство інфраструктури, було обговорено деякі питання з польською стороною, щоб надалі розблокувати рух по всій ділянці кордону з Польщею”, – сказав він.

Зокрема, Україна готова технічно відкрити нові смуги для порожніх вантажівок у “єЧерзі”. Як пояснював заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Сергій Деркач, цю вимогу поляків Україна пообіцяла виконати, але це можливо лише після відкриття кордону.

“Згідно з останніми домовленостями з Єврокомісією та польським урядом, ми напрацювали низку заходів, які мають фактично задовольнити протестувальників і зупинити протест. Фактично ці заходи всі виконано”, – повідомив Деркач. Протестувальники також вимагають зупинити транспортний безвіз та повернути дозволи українським перевізникам. На цю умову Україна погодитись не може.

Слід також враховувати, що блокування кордонів у Польщі підтримала лише одна асоціація польських перевізників, яка раніше активно працювала з РФ. Політичне представництво взяв на себе польський політик Рафал Меклер із ультраправої партії Ruch Narodowy. Він також є власником логістичної компанії Rafał Mekler TRANSPORT, яка доставляла вантажі до Росії.

Источник

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *