Через дорожнечу квитків на літаки авіамандрівники по всьому світу вдаються до хитрощів під назвою “скіплагінг”. Однак, цей лайфхак ненавидять авіакомпанії. Якщо пасажира упіймають на його активному використанні, до нього можуть бути застосовані санкції.
Скіплагінг означає бронювання рейсу з пересадкою в справжньому пункті призначення та відмова від продовження подорожі. Такі квитки часто коштують помітно дешевше, ніж бронювання звичайного безпосадкового рейсу, пише Insider.
Особливої популярності скіплагінг набув у 2023 році. Після завершення пандемії коронавірусу попит на авіаквитки різко зріс, і ціни злетіли. Погіршує ситуацію зростання вартості палива та загальна інфляція.
Лайфхак справді допомагає суттєво заощадити. Наприклад, прямий переліт туди й назад із Нью-Йорка до Амстердама на кінець червня коштує близько 2850 доларів. А якщо кінцевим пунктом подорожі вказати Лондон (і вийти в Амстердамі), ціна становитиме вже 2140 доларів.
Деякі сайти навіть будують власний бізнес цього лайфхаку. Наприклад, існує платформа Skiplagged, яка повідомляє мандрівників про вигідні “рейси з пересадкою” в зазначені аеропорти. Однак Skiplagged дозволяє квитки лише в один кінець, що врешті-решт може сильно збільшити загальну ціну квитків.
Також скіплагінг не буде працювати з реєстрованим багажем, оскільки авіакомпанія позначає його як призначений для доставки у кінцеву точку маршруту. Малоймовірно, що пасажир зможе переконати агента просто вивантажити сумку в місті зупинки.
Крім того, стратегія скіплагінга не така безпечна, як може здатися. Авіакомпанії намагаються боротися із нею. Наприклад, у службовій записці для співробітників American Airlines пропонується повідомляти агентів про підозрілі бронювання на рейси з пересадками.
Через явне несхвалення з боку авіакомпаній скіплагінг становить ризик для пасажирів. Більшість аівакомпаній уже додали до текстів договорів з пасажирами письмове зобов’язання не відмовлятися від другої частини польоту та не виходити в аеропорту пересадки.
Авіакомпанії можуть покарати мандрівників, скасувавши зворотний рейс або позбавивши миль лояльності та елітного статусу. Дехто може навіть заборонити клієнту знову бронювати квитки в авіакомпанії – по суті, внести до чорного списку.
“Бронювання незвичайних маршрутів може викликати підозри, і хтось може відзначити вас і стежити за вами під час польоту. У якийсь момент ви можете отримати лист, а то й зовсім корпоративну службу безпеки, яка зустріне вас біля виходу на посадку. Намір авіакомпаній полягає в тому, щоб залякати і повернути те, що вони вважають за втраченим доходом. Авіакомпанії отримують якомога більше вигоди там, де у них є важелі впливу. .