Що таке реєстраційний номер облікової картки платника податків?

Кожен з нас з моменту народження отримує різні типи документів, які посвідчують особу та підтверджують її статус. Серед таких — свідоцтво про народження, паспорт, водійське посвідчення, свідоцтво про шлюб, пенсійне посвідчення та РНОКПП. Без деяких документів не можна ні голосувати, ні отримувати грошову допомогу, ні навіть влаштовуватись на роботу. Сьогодні розповідаємо, що таке РНОКПП та навіщо він потрібен.

РНОКПП: визначення

РНОКПП розшифровується як «реєстраційний номер облікової картки платника податків». Інша назва документа — ІПН, а тобто індивідуальний податковий номер. РНОКПП (ІПН) — це унікальний набір цифр, який ідентифікує особу-платника податків. Така система була ініційована Податковою службою ще у 1996 році, а метою рішення було полегшення роботи служби та ретельніший контроль за сплатою громадянами відповідних податків.

Наразі РНОКПП видається майже у всіх інстанціях автоматично кожному, хто отримує паспорт, а тобто громадянам у віці 14 років. Надається ідентифікаційний код раз на все життя, і змінити його можна лише за заявою власника ІПН. Цей документ є необхідним для постановки особи на облік, однак є і винятки: громадянин може відмовитись від РНОКПП з релігійних переконань, і в такому випадку тому всі операції виконуватимуться з використанням серії та номеру паспорта/ID-картки.

Що таке реєстраційний номер облікової картки платника податків?

Що варто знати про ІПН?

Факт 1. У реєстраційному номері облікової картки платника податків міститься інформація про дату народження та ПІБ громадянина, сам унікальний код із 10 цифр, а також інформація про те, ким, де та коли був виданий документ.

Факт 2. Перевірка ІПН — процес, який допомагає роботодавцям та іншим зацікавленим особам перевірити чинність документа. Зробити це можна, ввівши РНОКПП особи на спеціалізованих сайтах.

Факт 3. Якщо документ у паперовому його вигляді втрачено, необхідно звернутись до Податкової служби з відповідною заявою та пройти всю процедуру оформлення РНОКПП наново. Альтернатива — встановлення державного застосунку «Дія», де в електронному вигляді ІПН автоматично «підтягнеться» та відображатиметься. Згідно з Законом №1368-ІХ документи в «Дії» прирівнюються за юридичною силою до їх паперових аналогів.

Факт 4. Без ІПН неможливо офіційно працевлаштуватись, відкрити власну справу, переоформити придбану нерухомість та довести джерела походження коштів і платежів (якщо цього вимагає Податкова служба). Узагальнивши, додамо, що без ідентифікаційного коду не можна виконати будь-які операції чи дії, які передбачають наступну сплату податків.

Факт 5. ІПН можуть отримати не лише громадяни України, а й іноземці, які планують відкривати на території країни бізнес та сплачувати податки. Зареєструвати РНОКПП можна в будь-якому віці онлайн або офлайн під час візиту до податкової. Виготовляється картка в термін до 5 календарних днів.

Факт 6. Особі можуть відмовити в отриманні ІПН у разі наявності помилок в заяві, надання неправдивих даних і наявності пошкоджень наданих документів. Як правило, дрібні невідповідності працівники Податкової служби виправляють самостійно.

Факт 7. Відмовитись від ІПН можуть лише громадяни України за релігійними переконаннями. Відмова іноземцями від документа не передбачена, оскільки українські держслужбовці не уповноважені вносити зміни в паспорти громадян інших держав.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *