Як пережити пониження у посаді: кілька дієвих порад

Пониження у посаді може трапитися з кожним співробітником. За статистикою, така ситуація відбувається з 46 % персоналу. Причини можуть бути різними: невиконання посадових обов'язків, реструктуризація компанії, скорочення робочих місць. Якщо це сталося з вами, необхідно вибудувати правильну тактику поведінки, яка дозволить зберегти відносини з керівником і у майбутньому відновити свій статус, інформує Ukr.Media.

Про те, як це зробити, ми розповімо далі.

Як зрозуміти, чи об'єктивно вас понизили у посаді

Пониження, викликане невиконанням посадових обов'язків, не має бути для співробітника сюрпризом. Раніше він напевно отримував зауваження, догани або попередження. Якщо ні, постає питання про професіоналізм керівника та ефективність його комунікації з підлеглими.

Якою б не була причина пониження, перше, що потрібно зробити співробітнику, — отримати від керівництва зворотний зв'язок. Але діяти потрібно обережно. Спочатку вислухайте керівника. Якщо всередині клекоче обурення, і ви не володієте технікою емоційного контролю, краще взяти паузу, заспокоїтися і прийти на зустріч з "холодною головою".

Питання, які варто поставити безпосередньому керівнику:

  • Чи пов'язане пониження з дисциплінарними порушеннями або реструктуризацією?
  • Чи є час і можливість продемонструвати кращі результати на колишній посаді, особливо якщо не було оцінки продуктивності персоналу?
  • Якими є ваші обов'язки на новому робочому місці?
  • Скільки часу у вас є на перехідний період?
  • Як буде повідомлено про цю зміну у компанії?
  • Що станеться, якщо ви не погодитеся на нову посаду?
  • Ці питання допоможуть не лише з'ясувати причини пониження, але й прийняти вірне рішення: чи залишитися у компанії, чи піти.

    Як подолати кризу і продовжити розвиток у компанії

    Якщо ви вирішили продовжити роботу, необхідно діяти професійно і бути відкритими до зворотного зв'язку. У жодному разі не можна проявляти невдоволення, інакше ви будете позбавлені перспектив. Керівники не полюбляють, коли у колективі є токсичні люди, що заряджають негативом інших співробітників.

    Прислухайтеся до зауважень і претензій керівника, спробуйте уявити себе на його місці. Якщо у вас були деякі успіхи на колишній посаді, проаналізуйте, чому керівник їх не помічав.

    Усвідомивши свої помилки, почніть вибудовувати план щодо відновлення репутації. Але не чекайте на швидкі результати. Знадобиться приблизно пів року наполегливої праці, щоб повернути втрачений статус.

    Співробітнику, який вирішив залишитися у компанії, доведеться провести копітку роботу над своїм емоційним станом. Негативні емоції, що охопили вас, варто перетворити на продуктивну енергію, яка у короткий проміжок часу зробить з вас кращим робітником.

    Важливо чесно запитати себе: "Що я втрачаю?". Найчастіше з посадою людина пов'язує статус, стабільність, кар'єрні перспективи, фінансову винагороду. Подумайте, як ваше нове місце допоможе зберегти становище, і чи є сенс залишатися у компанії.

    Правила поведінки для керівника і підлеглого

    З боку керівника має бути наявною правильна оцінка потенціалу співробітників. Крім поганих робітників, існує категорія талановитих людей, які просто працюють не на своєму місці, і тому вони не є ефективними. Завдання керівника і HR-відділу — створити для такої людини план розвитку відповідно до її потенціалу.

    Співробітник, своєю чергою, зацікавлений знайти для себе ментора (серед колег, працівників HR), який допоможе вибудувати кар'єрний шлях і правильні комунікації з іншими агентами впливу, підвищити результативність і повернути втрачену репутацію.

    Для ефективної роботи керівника і підлеглого також є важливим об'єктивний зворотний зв'язок. Якщо співробітник не здатен впоратися з обов'язками, керівник не повинен давати суб'єктивну оцінку ("ти погано працюєш", "ти нас не влаштовуєш" і т. д.). Необхідно озвучувати результат дій або бездіяльності у цифрах, запропонувати певні кроки, які здатні змінити ситуацію. Такий підхід підсилює мотивацію і говорить про професіоналізм керівника.

    Підлеглий теж повинен вимагати об'єктивний зворотний зв'язок, щоб зрозуміти, наскільки справедливо його понизили, і що потрібно виправити.

    У якому випадку краще піти з компанії

    Звільнення з компанії можливе у тому разі, якщо ви не бачите для себе перспектив розвитку або не поділяєте цінності керівництва і своїх колег. Не варто звільнятися одразу: можна деякий час попрацювати, одночасно підшукуючи нове місце.

    Якщо у компанії відбулася реструктуризація, за відсутності нарікань можна домовитися про звільнення за угодою сторін і отримати фінансову компенсацію.

    Пониження — не привід засмучуватися. Візьміть ситуацію до власних рук і проявіть себе з кращого боку. Можливо, це лише сходинка у новому напрямку вашого кар'єрного зльоту.

    Джерело: ukr.media

    Залишити відповідь

    Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *