Чому торгові центри скоро зникнуть

Прямо на наших очах величезні і колись успішні торговельні простори перетворюються на пусті ангари, інформує Ukr.Media.

Ці зміни незворотні і відбуваються вже кілька років. У нас є унікальна можливість спостерігати захід сонця формату, але багато людей завзято відмовляються вірити або просто не помічають того, що відбувається. Торгові центри кроком, що прискорюється, йдуть у минуле.

Виникнення торгових центрів

Приблизно в 20 столітті у людей по всьому світу з'явилася можливість придбати собі особистий транспорт і почати жити в комфортніших районах міста, які часто були досить далеко від центру. Машина робила відстані меншою проблемою.

Перші ТЦ були розраховані саме на автовласників. Вони розташовувалися на околицях міст та мали величезні паркувальні простори. У більшості випадків їх будували за державної підтримки. Торгівля досить швидко приносила плоди містам, які вкладалися у її розвиток.

Будували торгові центри із разючим розмахом. Забудовники мали якесь змагання — хто зробить ТЦ максимальної площі. Кожен хотів мати ангар більше, ніж конкуренти. На жаль, всі ці зведені квадратні метри не змогли врятувати компанії від змін, що відбулися.

Соціальні причини

В Америці до середини 90-х зводили по 140 торгових центрів на рік, але в 2007 стався переломний момент, який обірвав цю низку. Вперше за півстоліття не було відкрито жодного нового ТЦ, а вже в 2008 ці ангари взагалі почали закриватися.

Одна з причин — соціальна. У торгових центрах почали проводити час не найбільш законослухняні громадяни. Керівник колись популярного в США ТЦ розповідає про причини його закриття:

«Жінки стали триматися осторонь торговельного центру, побоюючись молодих людей, які починали збиратися там»

Не кожен здатний відчути себе комфортно у натовпі людей. У багатьох такі скупчення викликають бажання терміново втекти, але доводиться терпіти, щоб зробити бажані покупки.

Наразі технології дозволяють скоротити взаємодію з людьми до мінімуму, якщо є таке бажання.

Стара бізнес-модель

Як із пейджерами, операторами таксі, прокатом відеокасет. Розслабився на лаврах, трохи позіхав і на повороті тебе вже обганяють конкуренти, а про тебе всі забули. Не встиг перебудуватися і моментально опинився на звалищі історії.

Прямо зараз невеликі торгові точки біля будинку добивають гіпермаркети, а магазини одягу перебираються в онлайн, закриваючи свої бутіки. Ігноруючи всі ці голосіння старовірів, мовляв, треба обов'язково помацати і подивитися перед покупкою.

Така ж історія походить із ТЦ. Ще далекого 2008 року відомий журнал назвав формат торгових центрів неперспективним (м'яко кажучи). Найсумніше, що навіть розуміючи та погоджуючись з тим, що у них проблеми, вони нічого з цим не можуть вдіяти. Побудовані ангари просто не призначені для чогось іншого.

Вам посилка

Масова доставка з'явилася у наших містах нещодавно. Ще можна згадати часи без кур'єрів. Жодних людей з жовтими та зеленими сумками за плечима. З їхньою появою сильно змінилася наша механіка споживання.

Сучасні покупці не готові витрачати 15 хвилин, щоб одягнутись і дійти до найближчого кафе. Стало простіше замовити доставку бургерів чи піци прямо до офісу, чи додому.

Великі корпорації перестали так сильно вкладатися у відкриття нових магазинів і навіть скорочують їхню кількість. У всіх фокус стоїть на онлайн-продажах. Маркетплейси взагалі перевернули звичний уклад для споживача. Не треба нікуди їхати — усе привезуть до тебе.

Більше не треба місяцями чекати на свою посилку і сподіватися, що все приїде в безпеці. А раптом не підійде розмір? Так можна замовити одразу кілька та вибрати потрібний. Доставка — це ще один цвях у труну великих форматів торгівлі.

Розваги

Колись давно, щоб подивитися новий фільм, доводилося обов'язково йти в кінотеатр. Ці кінокомплекси завжди були якорем, який приводив людей у ТЦ. Зараз не тільки стало значно більше розваг, а й навіть фільми можна подивитися з дому.

Багатьом так зручніше. Не треба підлаштовуватися під час сеансу, не треба дивитися 10 хвилин реклами на початку, будь-якої миті можна поставити на паузу і повернутися до перегляду пізніше, а вартість квитків у кінотеатрах зараз така, що дешевше оформити підписку та дивитися фільми онлайн цілий місяць.

Довго та дорого

Щоб дістатися до ТЦ потрібно зібратися, витратити гроші на бензин, відстояти в заторах, кілька годин обходити всі ці поверхи в пошуках необхідних магазинів. Не факт, що там буде потрібний вам розмір чи колір.

В інтернет-магазині перед вами відкрита одразу вся вітрина. У два кліки вибрати категорію або відсортувати за цінами. Більше того, в онлайні частіше проводять будь-які акції та дарують бонуси за замовлення. Тому що компанії дуже хочуть, щоб люди користувалися їхнім сайтом/додатком.

Роздрібні точки просто не можуть конкурувати за асортимент зі своїм представництвом у мережі. Одне вже розпродали, інше ще не приїхало.

Сьогодні по всьому світу ТЦ намагаються переобладнати під офіси, житлові квартири, виробничі приміщення. Намагаються приваблювати людей дитячими парками атракціонів та тренажерними залами, але все це досить слабкі спроби, які зможуть ненадовго відстрочити неминуче. Такими заходами переламати загальну невтішну для них тенденцію не вдасться.

Джерело: ukr.media

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *