Ми звикли ставитися до співбесід, як до випробувань для співробітника, хоча це двосторонній процес: роботодавець придивляється до вас, а ви до нього. Розпізнати токсичного, деспотичного або недобросовісного начальника можна ще на початку спілкування. Головне — не забувати, що у нього щодо вас теж є обов'язки, а не лише навпаки. Ось, як зрозуміти, що потенційний бос може доставити чимало проблем, інформує Ukr.Media.
Він не підготувався до зустрічі
Якщо спілкування з потенційним керівником починається зі слів: "А ви взагалі хто?", це може насторожувати. Готуватися до співбесіди повинні обидві сторони — ви переглядаєте інформацію про компанію, а її представник вивчає ваше резюме. Це допомагає опустити загальні питання й одразу перейти до справи, крім того, так ви демонструєте зацікавленість одне в одному. Якщо людина, для якої ви привели себе в порядок і приїхали в офіс, не потрудилася пробігтися очима по вашому резюме, можливо, це означає, що вона просто не поважає вас і ваш час, а це не той тип людей, з якими хочеться працювати.
Розмито говорить про ваші обов'язки
Важливо, щоб керівник міг виразно і конкретно перерахувати, що входить у ваші обов'язки, а що ні. Якщо чуєте у відповідь на питання: "Що я повинен буду робити?" загальні фрази, незрозумілі вам формулювання, не бійтеся ставити уточнювальні питання. Лише так ви зможете визначити обсяг роботи і свою зону відповідальності. Коли бос не може чітко пояснити, що ховається за назвою посади, це залишає йому простір для маніпуляцій. Він зможе нав'язувати вам необмежену кількість обов'язків.
Це правило стосується і заробітної плати. Роботодавці часто соромляться вказувати конкретну цифру в описі вакансії, але на співбесіді вже варто запитати, якою буде ваша зарплата. Не соромтеся говорити про гроші — нерозумно удавати, що ви шукаєте роботу тільки для задоволення.
Поводиться так, ніби робить вам послугу
Іноді під час спілкування керівник відразу займає таку позицію, ніби він вам потрібен більше, ніж ви йому. Говорити, як вам пощастило потрапити на співбесіду, який у них великий вибір кандидатів, не дуже-то й ввічливо, навіть якщо це правда. Така тактика залякування, ймовірно, є стилем його керівництва і в майбутньому не обіцяє вам нічого хорошого. Успішним компаніям і адекватним босам ні до чого набивати собі ціну.
Дивно реагує на питання про кар'єрний ріст
Будь-яка людина зацікавлена у розвитку, тому питати про потенційне підвищення на посаді або в заробітній платі на співбесіді абсолютно нормально. На жаль, не всі роботодавці так вважають.
"Якщо бос на питання про кар'єрний ріст починає дивуватися, дратуватися, ухилятися або дивно жартувати, ймовірно, з такою реакцією ви будете стикатися завжди, коли надумаєте поговорити з ним про свій розвиток", — вважає доцент кафедри менеджменту в Університеті Центральної Флориди Шеннон Тейлор.
Занадто райдужні обіцянки теж насторожують, але хочеться відразу розуміти, чи є в цій компанії хоч якась перспектива.
Занадто відвертий про своє особисте життя
Якщо в кінці інтерв'ю бос вивалює на вас усі історії про своїх колишніх, скарги на життя та інші особисті розмови, це знак, що у нього проблеми з дотриманням особистих кордонів. Спочатку здається, що в цьому немає нічого поганого, адже якщо начальник відкривається в спілкуванні, значить вам простіше буде налагодити відносини. Однак, згодом його нездатність розділяти роботу і особисте життя ще неодноразово позначиться на вас.
Дивно поводиться в соцмережах
Вивчення соцмереж перед прийомом на роботу — нормальна практика у сучасних роботодавців. Але і вам варто звернути увагу на особисті сторінки вашого боса в соціальних мережах, якщо вони у нього є. Звичайно, далеко не завжди соцмережі щось говорять про наш професіоналізм, але по ним часто можна зробити висновок про загальну адекватність людини.
Схожі хобі може і не такі важливі, проте глобальна розбіжність у поглядах може в підсумку позначитися на вашому взаєморозумінні в робочих питаннях.
Подивіться, чи згодні ви з його висловлюваннями в Інтернеті, як він поводиться в коментарях, чи є на його сторінці образливі пости. Також у соцмережах іноді можна побачити, як людина знаходить баланс між роботою і особистим життям.
Джерело: ukr.media