Компанії роботаксі Cruise настав кінець?

Тільки нещодавно Cruise говорила про плани карколомного зростання, а сьогодні відзиває усі свої роботаксі з доріг США. Які подальші плани у дочірньої компанії автогіганта General Motors? Яку стратегію розробляють директори амбітної організації?

Схоже, що компанія автономних автомобілів Cruise зіткнулася з екзистенційною кризою.

Лише кілька місяців тому Кайл Вогт, гендиректор Cruise, оголосив про вкрай амбітний план «продовжувати десятикратне зростання щороку в найближчому майбутньому». Аж ось днями на загальних зборах компанії, аудіозапис яких вдалося отримати Forbes, пригнічений гендиректор сказав про «складний момент» у житті організації й оголосив про необхідність скорочення персоналу. А інші директори Cruise говорили про потребу змінити стратегію й зосередити увагу на розвитку довіри до їхньої компанії, а не на прискореному масштабуванні операцій. 

Ця дочірня компанія General Motors, ймовірно, більше не вважає зростання значнішим пріоритетом за безпеку й усвідомила це вона в неприємний спосіб. У Сан-Франциско 2 жовтня автономна автівка Cruise збила й потягнула за собою жінку, яку до того вдарила інша машина. Станом на кінець жовтня постраждала перебувала в лікарні в критичному стані. 

Через це Департамент автотранспорту Каліфорнії відізвав дозвіл Cruise на роботу в штаті, який є найбільшим ринком компанії. Установа визначила, що автівки Cruise «не є безпечними для роботи серед людей» і становлять «невиправданий ризик для населення». Вже за кілька днів після цього компанія добровільно припинила роботу всіх своїх автівок по країні. У жовтні в США працювали 400 роботаксі Cruise, а в Аризоні й Техасі очікувався запуск сервісу автономних таксі компанії.

Кайл Вогт - гендиректор Cruise, компанії автономних авто. /Getty Images

Кайл Вогт – гендиректор Cruise, компанії автономних авто. Фото Getty Images

На своєму сайті в середу Cruise написала про заходи, які збирається вжити в світлі останніх подій. Серед них почати пошук головного директора з безпеки, який звітуватиме гендиректору, а також залучити юридичну фірму й сторонню інженерну компанію для розслідування інциденту 2 жовтня та його наслідків. 

«Створюючи кращу Cruise, ми оцінюємо наслідки низки потенційних дій, щоб забезпечити найвищі стандарти безпеки, відкритості й відповідальності у своїй роботі, – сказала речниця Cruise у заяві. – Ми рішуче налаштовані на те, щоб наші клієнти, контрольні органи й громадськість були поінформовані про подальший перебіг подій». 

Така заява вказує на те, що компанії важко переконати пасажирів, місцеву владу й власних працівників у тому, що роботаксі не становлять небезпеки для людей. Не допомагає й те, що Cruise відкликала усі 950 своїх автономних автомобілів, а GM, її материнська компанія, поставила на паузу виробництво повністю автономних автівок. Один інженер компанії сказав Forbes, що його колеги замислюються про продаж акцій Cruise, а дехто і взагалі шукає нову роботу.

З повідомлення про відкликання 950 авто трохи проливається світло щодо нещасного випадку з жінкою. Так, автономна система автівки Cruise ухвалила помилкове рішення «зʼїхати на узбіччя, потягнувши за собою пішохода, хоча потрібно було зупинитися на місці» після зіткнення. У тому ж повідомленні компанія сказала, що вже оновила систему і в майбутньому в аналогічній ситуації авто залишиться на місці. 

Повністю безпілотне роботаксі Cruise. /Cruise LLC/getcruise.com

Повністю безпілотне роботаксі Cruise. Фото Cruise LLC/getcruise.com

На думку Джона Крафціка, колишнього гендиректора Waymo, яка є головним конкурентом Cruise, Cruise і GM варто було обрати більш зважений підхід до безпеки громадськості, щоб подібні інциденти не траплялися жодного разу. Він вважає, що треба було просуватися поступово, зайнявшись впритул одним ринком. Коли на цьому ринку довіру буде завойовано, тоді можна було б думати про розширення.

За останні чотири роки Cruise зробила дуже скромний виторг, а от загальний збиток компанії становить близько $6 млрд. Корпоративні аналітики прогнозували, що в разі успіху індустрія автономного транспорту може принести «сотні мільярдів доларів до кінця десятиліття». 

Нова стратегія

Джефф Блайх, головний юрист Cruise, на загальних зборах говорив про відновлення довіри, а на сайті компанії він написав про «чотири стовпи» нової стратегії Cruise:

  1. «внутрішня і зовнішня прозорість»;
  2. «безпекові та інженерні процеси»;
  3. «верховенство безпеки»
  4. «залучення громадськості».

А віцепрезидентка з питань безпеки і систем Луїза Чжан сказала на зборах, що компанія планує «запросити сторонніх наглядачів за безпекою, серед яких найбільші критики автономного транспорту, щоб вони дали відгук на нашу стратегію безпеки».

Крім того, на зборах йшлося про створення сайту, на якому люди легко зможуть повідомити про несподівану поведінку автомобілів Cruise безпосередньо компанії, а також залишити свої пропозиції чи побажання щодо автономних автівок. 

З відкритістю й прозорістю у компаній автономних авто, як у Cruise, так і у Waymo, серйозні проблеми. Поліція, транспортне агентство і пожежний департамент Сан-Франциско подавали офіційні заяви регуляторам штату зі скаргою на те, що обидві компанії «не розкривають точну кількість несподіваних зупинок чи інших інцидентів, які стали на заваді руху екстрених служб». 

Наприкінці зборів Вогт та інші директори намагалися випромінювати впевненість у світлому майбутньому компанії:

«Попереду на нас чекають складні кілька тижнів, – сказав Вогт, повідомивши, що зустріч із радою директорів GM відбудеться наступного тижня. – Негативного висвітлення у ЗМІ і прискіпливої уваги до нас не уникнути, і знадобиться час, щоб люди зрозуміли серйозність наших намірів».

Источник

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *