На кордоні між Україною та Польщею ускладнено рух для вантажівок з боку сусідньої держави. Причина – страйк польських перевізників, який розпочався 6 листопада.
Після 13-ї години відбулося поступове блокування руху вантажного транспорту в напрямку пунктів пропуску “Ягодин-Дорохуськ”, “Краківець-Корчова”, “Рава-Руська-Хребене”. Ускладнення руху можливе як на в’їзд до Польщі, так і на виїзд, повідомляє Держприкордонслужба.
“Організатори протесту планують пропускати по одному вантажному автомобілю на годину, а також вантажні автомобілі з вантажами безпекового, гуманітарного характеру, ті, які перевозять тварин, продукти, що швидко псуються тощо”, – йдеться в заяві.
Яка наразі ситуація на кордоні?
Віцепрезидент Асоціації міжнародних автомобільних перевізників (АсМАП) Володимир Балін розповів у етері телемарафону:
“На жаль, біля Дорохуска (Польща) страйк розпочався в 13:20 за київським часом, заблоковано рух, фактично випускають одну машину на експорт і імпорт протягом години. Не пускають машини, котрі їдуть з нашою 24-ю групою товарів. Поки немає підтвердження з Гребенне (Польща), я думаю, що вони там сьогодні теж розпочнуть акцію. Сподіваюся, що це буде одноденна акція, а не так, як вони заявляли до кінця року”, – сказав він.
Як відреагували в Україні?
Посол України в Польщі Василь Зварич заявив: “Перекриття польськими перевізниками доріг до прикордонних переходів Польщі з України у Гребенному, Дорогуську, Корчовій – це болючий удар у спину Україні, яка потерпає від російської агресії.
Під загрозою – коридори солідарності між Україною та ЄС. Закликаємо припинити блокаду кордону!”.
Оцінити збитки від блокування пунктів пропуску з Польщею важко, бо актуальну статистику не публікують, розповіла раніше OBOZ.UA старша наукова співробітниця Інституту економічних досліджень та політичних консультацій Ірина Коссе. Дані щодо експорту товарів публікують лише для агропромислового комплексу.
За вересень автомобільним транспортом було експортовано тільки 7% продукції АПК. Водночас для деяких груп товарів втрата автомобільного експорту буде вкрай відчутною. Наприклад, для пшениці.
Чого хочуть польські перевізники?
Повернути українським перевізникам видачу дозволів на перевезення
Річ у тім, що, як повідомили раніше в Мінінфраструктури, угода про лібералізацію передбачає виконання двосторонніх та транзитних перевезень українськими перевізниками без дозволів.
Посилити для іноземних перевізників правила перевезень ЄКМТ
Йдеться про документ, що надає право на використання автомобільного транспортного засобу автомобільного перевізника-резидента для міжнародного автомобільного перевезення вантажу або проїзду без вантажу територією іноземних держав-членів Європейської конференції міністрів транспорту (ЄКМТ) протягом визначеного у ньому терміну.
Неможливість реєструвати компанії у Польщі, якщо фінанси компанії знаходяться не на території ЄС;
Окрему чергу в електронній черзі для автомобілів на номерах ЄС;
Окрему чергу на всіх кордонах для порожніх фур;
Отримати доступ до системи “Шлях”.