Український освітній стартап Preply вдруге залучив десятки мільйонів інвестицій під час венчурного спаду. Гострої потреби в грошах немає, а карту штучного інтелекту розіграли не заради хайпу, каже співзасновник і CEO Кирило Бігай.
Forbes Ukraine випустив новий номер журналу. Придбати його з безкоштовною доставкою можна за цим посиланням. У журналі: список 250 малих і середніх компаній, лідерство генерала Залужного, падіння мільярдера Жеваго, детальна історія Dnipro-M та загалом майже два десятки текстів.
Запущений понад десятиліття тому Preply – один із найвідоміших українських сунікорнів, стартапів, що мають відчутні перспективи досягти мільярдних оцінок. Засновники платформи для вивчення іноземних мов із репетиторами залучили у свій бізнес щонайменше $172 млн, свідчать дані Pichbook.
Останній інвестиційний раунд на $70 млн – продовження серії C – у липні 2023-го очолив Horizon Capital. Однак офіційно вартість Preply ніколи не озвучувалася – потенційні оцінки є лише на профільних платформах. У березні минулого року цей раунд відкривався за оцінки близько $395 млн, наводить приклад із Crunchbace Дмитро Вартанян, генеральний керівний партнер українського фонду SID Venture Partners.
Ринок наразі не готовий підвищувати оцінки на пізніх стадіях, тому, найімовірніше, фінансування продовжилося на попередніх умовах, припускає Вартянян. Для інвесторів це вигідна угода. «Вони заходять за тієї ж оцінки, що й рік тому, коли Preply явно зріс за всіма показниками», – каже він.
Яка вигода Preply? На спаді глобального венчурного ринку проблем із великими чеками не мають хіба що розробники генеративних мовних моделей на кшталт OpenAI. З початку 2023-го стартапи із цієї ніші отримали вже $12 млрд – це в дюжину разів більше, ніж минулоріч, свідчить дослідження CB Insights. Один із найбільших конкурентів Preply – сервіс Duolingo з капіталізацією $6,6 млрд – уже встиг додати штучний інтелект до свого продукту.
Чи Preply намагається вскочити у потяг ШІ-хайпу? Про деталі нової угоди та бізнес-цінність ШІ-асистента для репетиторів Forbes поговорив із співзасновником та CEO стартапу Кирилом Бігаєм.
Інтерв’ю скорочено та відредаговано для ясності.
Нове фінансування – це частина раунду C на $120 млн. Хтось із попередніх інвесторів зробив екзит цього разу?
Ні. Це новий капітал, не було вторинних транзакцій. Це продовження раунду C.
Коли ми розмовляли рік тому, у Preply було 450 співробітників, третина – у київському офісі. Нині – 500 людей. Яка частина команди в Україні?
Трошки більше 100. Дехто переїхав до інших країн через війну в Україні. Наш київський офіс відкритий, команда дуже стійка, залучена. Я не в Україні, тому можу тільки уявляти, наскільки важко бути в Києві.
В Україні – серйозна частина нашої команди, це важлива частина нашої ДНК. До третини співробітників – українці, 20% – безпосередньо перебувають в Україні. Але загалом у нас дуже різноманітна команда – 60 національностей.
Якщо згадати нашу історію, ми спершу спробували працювати у Бостоні, потім повернулися назад, в Україну. Ми дуже багато бутсрепили, потім почали наймати в Україні. І з самого початку запрошували до українського офісу людей з різних країн: бразильців, канадців, американців, німців, людей з Азербайджану, Туреччини, Польщі.
Англійська була основною мовою нашого бізнесу майже від самого початку. Але попри те, що ми будували глобальну компанію ще до відкриття офісу у Барселоні у 2019-му, найбільше в команді все одно було українців.