Третина підлітків у США використовували ботів зі штучним інтелектом для спілкування

Дослідження, проведене некомерційною організацією Common Sense Media, показує, що 72% американських підлітків хоча б раз взаємодіяли зі штучним інтелектом як компаньйонами.

Штучні чат-боти визначаються як чат-боти, призначені для особистої взаємодії, за винятком освітніх асистентів, творців зображень або помічників з голосовою активацією.

Ця категорія охоплює як нішеві програми (Character.AI, Replika), так і загальні моделі, такі як ChatGPT або Claude, за умови, що вони використовуються для приватних обмінів.

Дослідження показує, що серед підлітків віком від 13 до 17 років 52% часто використовують таких чат-ботів.

Опитування проводилося з квітня по травень 2025 року за участю 1060 респондентів.

Ключові висновки включають:

  • 46% розглядають штучного інтелекту як інструменти або програми;
  • 33% використовують їх для соціальної взаємодії або стосунків.

Причини взаємодії:

  • 30% займаються заради розваги;
  • 28% керуються цікавістю до технологій;
  • 18% звертаються за порадою;
  • 17% люблять мати з ким поговорити в будь-який час.

Третина американських підлітків використовували ботів зі штучним інтелектом для спілкування та стосунків

Причини, чому підлітки звертаються до компаньйонів зі штучним інтелектом. Джерело: Common Sense Media.

Половина учасників висловила недовіру до інформації, наданої компаньйонами зі штучним інтелектом.

Штучний інтелект-компаньйон та довіра до нього

Джерело: Common Sense Media.

33% визнали, що спілкування зі штучним інтелектом приносить їм більше задоволення, ніж спілкування з друзями, тоді як 67% не погодилися.

39% використовують розмови зі штучним інтелектом як практику перед тим, як вступати в реальну соціальну взаємодію: вони вчаться ініціювати розмови, передавати емоції та давати поради.

ШІ-компаньйони як тренери соціальних навичок

Джерело: Common Sense Media.

Наразі штучний інтелект не здатний замінити справжню дружбу — лише 6% підлітків проводять більше часу, взаємодіючи з ботами, ніж зі справжніми людьми.

Варто зазначити, що, за даними Anthropic, лише 2,9% користувачів звертаються за емоційною підтримкою або особистою допомогою до чат-бота Claude.

Источник

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *