Сергій Гришков, 33, прийшов в Uklon із «Нової пошти» звичайним продуктовим менеджером і за чотири роки очолив компанію. Як він збирається розвивати найбільший в Україні таксі-сервіс на інших ринках. Forbes поспілкувався з новим CEO про його бізнесові плани в компанії
У Forbes Ukraine є спільнота в LinkedIn. Там ми пишемо практичні кейси компаній, розповідаємо про інноваційну економіку та публікуємо поради з особистого розвитку і управління командою. Жодних новин. Приєднуйтесь за цим посиланням
Влітку 2023-го співзасновники таксі-сервісу Uklon ухвалили епохальне рішення: відійти нарешті від операційки та передати керування найманому CEO. За майже 13 років їхній стартап виріс до найбільшого гравця на домашньому ринку. За кількістю поїздок в Україні Uklon випередив естонського конкурента Bolt і залишив далеко позаду Uber й дрібніших суперників, свідчать дані дашборду monobank.
Інший виклик – експансія за кордон – дається складніше. Через війну Uklon згорнув масштабування у Молдові, натомість запустився ближче до Азії – в Азербайджані та Узбекистані. Тримати цей курс доведеться новому CEO – 33-річному Сергію Гришкову.
Гришков – випускник столичного Державного торговельно-економічного університету й фінансист за освітою. За плечима – успішна побудова фінтех-сервісу NovaPay для найбільшого приватного логістичного оператора «Нова Пошта».
До компанії Віталія Дятленка, Сергія Смуся, Вікторії та Дмитра Дубровських Гришков приєднався в березні 2019-го. Прийняв першу пропозицію, інших варіантів не розглядав. «Uklon був для мене викликом, який зацікавив змінити домен, продукт», – каже він.
Ризикова стратегія змінити фінтех і таксі, схоже, спрацювала. За два роки Гришков виріс із Product Owner до директора з продукту, за чотири – став CEO. Що він робитиме, допоки компанія проходить масштабну трансформацію – бліц-інтерв’ю Forbes.
Інтерв’ю скорочене та відредаговане для ясності.
Чого ви, як CEO, хочете досягти в Uklon? Які бізнес-цілі ставите до кінця 2023-го року?
Ми почали рух у напрямку експансії, й ця ціль дуже драйвить всю команду. Тому, перше – це досягти цілей по поточних країнах, які ми запустили: Узбекистан та Азербайджан. Також ми розглядаємо й аналізуємо наступні країни.
Цілі по Україні – зберегти лідерські позиції в напрямку райдхейлінгу.
Третє – доставка. Не секрет, що ми хочемо розвʼязати конкурентну боротьбу у цьому напрямку з найбільшими гравцями на ринку. Тому ціль – остання миля доставки, здебільшого для B2B. Для цього треба зробити велику роботу та вийти з гарним продуктом і пропозицією.
Важливо завершити процеси трансформації після виходу кофаундерів до наглядової ради.
Моя особиста ціль – зберегти культуру компанії, яку започаткували кофаундери. Ми про простоту, команду, відкритість. У нас немає кабінетів, ми з усіма сидимо разом. Наша культура – це ключ до досягнення інших цілей.
Тобто перехідний період поки ще не завершений?
Процес стартував на початку червня. Але рішення про вихід кофаундерів і наглядову раду – не нове і зважене. Співзасновники планували його довго, близько трьох років. Але плани відкладалися через COVID-19 та повномасштабне вторгнення.
Трансформація триває, відбулася низка змін. Ми орієнтуємося на наших внутрішніх кандидатів, тому багато позицій зайняли вони. Я став CEO. На мою посаду CPO перейшов наш VP of Product.
Така сама історія з операційним директором – на позицію Сергія Смуся перейшов маркетинг-директор Вадим Іщенко.
Зараз нам потрібно знайти CTO. Це дуже відповідальна роль, нам не потрібен «злив» продукту. Ми в процесі пошуку, в першу чергу розглядаємо внутрішніх кандидатів і дивимося на людей ззовні. Доки відповідна людина не з’явиться, позицію CTO продовжує успішно обіймати Віталій Дятленко. Ми вибрали максимально зрозумілий процес із орієнтацією на результат, щоб це було максимально без стресу та інших речей, які можуть вибити з колії.
Як побудована взаємодія з засновниками зараз? Як ухвалюються управлінські рішення?
Змінилися тільки позиції. Модель прийняття управлінських рішень незмінна, вона виходить із візії, стратегії, OKR. Компанія має річні цілі та ключові результати. Шляхи досягнення – у зоні відповідальності менеджерів і команд.
Співзасновники поступово переходять від операційної роботи, тепер вони максимально сфокусовані на стратегічних рішеннях. Тактичні та операційні – моя зона відповідальності й менеджерських команд.