На початок 2023-го GlobalLogic був у трійці найбільших гравців українського IT-ринку. Глобальний бізнес компанії росте попри очікування рецесії. Проте в Україні ситуація не настільки райдужна – «запаси» мирного часу вичерпані, залучати нові проєкти складно. Як материнська Hitachi намагається допомогти з замовленнями й які шанси повернутися до зростання – про це Forbes поговорив із віцепрезидентом зі стратегічних ініціатив GlobalLogic Андрієм Яворським
Головні матеріали Forbes Ukraine у розсилці від digital шеф-редактора Віктора Кіщака. Раз на тиждень на вашій пошті.
Дякуємо за підписку Підписатися
Інтервʼю скорочено та відредаговано для ясності
Глобальний бізнес GlobalLogic у першому кварталі 2023-го фінроку зріс на 26% рік до року (або на 19% в доларі) і залишається високорентабельним. Менеджмент Hitachi прогнозує зростання навіть попри економічний спад у Європі та США. Проте ні Україна, ні українська частина бізнесу не згадується. Україна – все ще важливий бізнес-сегмент для компанії?
Україна залишається великим і важливим сегментом бізнесу. У нас близько 30 000 інженерів по всьому світу, з них 6500 або понад 20% – в Україні.
З початку війни проєкти, що знаходяться в Україні, ми намагалися робити і в Україні, і в Європі. У GlobalLogic понад 2000 інженерів у Польщі, близько 700 – у Словаччині. Ми придбали компанію на близько тисячі спеціалістів в Румунії, розвиваємо Хорватію. Проєкти інтегровані, не можна сказати, що щось робиться тільки в Україні, а щось – лише в Польщі. Все працює разом.
Як йдуть справи в Україні?
На жаль, мені здається, збуваються наші не дуже оптимістичні прогнози про те, що бізнес скорочуватиметься, якщо не буде розв’язана низка проблем. Ці проблеми не вирішені.
Ми намагаємося утримати бізнес в Україні стабільним, але зі зрозумілих причин він скорочується. Проєкти закінчуються, а нові не приходять.
Наші клієнти почуваються комфортно з тим, як працює компанія в Україні. Превентивно вони не виходять з ринку. Просто, коли приходить час створювати якісь великі програми розробки, вони кажуть: «Давайте ми повернемося в Україну, коли закінчиться війна, щоб ми могли приїжджати до людей, а вони до нас».
Втім, за останній рік до нас у Львів приїжджали три-чотири замовники. Усі вони – люди, які розуміють ситуацію достатньо добре. Одна з цих компаній має у менеджменті хлопців з Литви та Латвії, які теж не дуже позитивно ставляться до сусіда.
Також у вересні має приїхати наш менеджмент із Великої Британії. Поїздки відновлюються, але вони не такі часті, як було до війни чи пандемії. Це одиничні випадки.
Про стан GlobalLogic в Україні
У 2023-му компанія залучила в Україну 10-11 нових клієнтів, виходячи зі слів вашої колеги Анни Щербакової з DOU. Це багато чи мало порівняно з довоєнними темпами?
Це дуже мало. До того ж це невеликі проєкти на 10-20 осіб. Це непогана команда, але не довоєнні проєкти на 100-150 людей.
У нас є всебічна підтримка Hitachi – вони й Україну підтримують, і в цілому розуміють, що у нас проєкти закінчуються з обʼєктивних причин.
Ми намагаємося приводити бізнес Hitachi в Україну та займати в ньому людей, які звільняються з проєктів.
Маємо намір компенсувати ситуацію. Але як у будь-якому бізнесі треба налагодити стосунки, пояснити, що ти можеш зробити, здобути довіру. Це потребує часу, цикли перемовин та продажу тривають до пів року. Проте ми плануємо, що бізнес ростиме й заміщатиме те, що відбувається у нас на даний момент.
Можете навести приклади таких проєктів із Hitachi?
Річний оборот Hitachi – понад $80 млрд, у них досить різноманітний бізнес, багато підрозділів.
У нас досить активно розвивається Hitachi Energy – це підрозділ, який займається енергетикою. Там низка проєктів на 40-80 людей. Ми почали працювати також із Hitachi Rail – це потяги, залізниця. Вони хочуть вивести на ринок кілька внутрішніх продуктів.
Також у Hitachi є низка бізнесів у галузі автоматизації промисловості. Тривають перемовини, аби вони також з’явилися в нас.
Поговоримо про команду. На кінець 2022-го у вас було понад 7000 людей в Україні, зараз – 6500. Це означає, що ви скоротили команду?
Ні. Близько тисячі осіб, які мають можливість, просто виїхали в країни, де є наші офіси. Вони можуть працювати там чи віддалено.
Ситуація на ринку важка, але активність все одно є. Люди отримують офери в інших компаніях і йдуть. З тими, хто довго без проєктів, розходимося за взаємною згодою, вічно це тривати не може. Такі процеси були й до війни.
Є ще натуральне скорочення компанії: новий бізнес не приходить, люди йдуть. Ми їх просто не заміняємо тому, що зростання в Україні немає.
У пріоритеті – співробітники компанії. Ми закрили близько 700 позицій всередині й залучили 300 людей з ринку. Зараз у нас 160-170 відкритих позицій. Беремо спеціалістів з ринку, просто якщо до війни це було 500 осіб, то зараз у кілька разів менше.