Працювати з колегами пліч-о-пліч місяцями та навіть роками, і уникати конфліктів неможливо. Суперечки і розбіжності з робочих питань — явища природні і цілком вирішувані. Під час роботи нам доводиться зіштовхуватися з різними людьми, і вміння поводитися під час конфліктів є дуже цінним, адже шукати нову роботу через характер інших не зовсім розумно, інформує Ukr.Media.
Хочемо почати з того, що конфлікти на роботі — це не завжди погано. Не погоджуватися з іншою людиною — нормально, тому що кожен з нас бачить істину через призму свого життєвого досвіду. Вирішення конфліктів на робочому місці — завдання не лише керівника, а й співробітників. При цьому важливо знати, що конфліктні ситуації можуть бути різними, як і способи їх вирішення. Давайте розглянемо чотири основних види:
Внутрішньоособистісний
В цілому до такого типу конфлікту колектив має посереднє відношення. Причинами внутрішніх протиріч можуть бути думки і проблеми однієї людини, що роздирають зсередини. До них належать: нестабільне фінансове становище, розбіжності з партнером, втрата близької людини.
Але проблема полягає у тому, що людина, яка має особисті складності, не є ізольованою від своїх колег і, природно, внутрішні протиріччя матимуть і зовнішні прояви. А це може стати гарним ґрунтом для зародження усіх інших видів конфліктів. Якщо ви помітили, що ваш колега переживає не найкращі часи у своєму житті, можливо, варто запропонувати йому допомогу і надати підтримку, щоб запобігти серйозним проблемам.
Міжособистісний
Цей конфлікт виникає між двома людьми — його зміст полягає у тому, що думка однієї сторони не співпадає з тим, що думає інша. Причому суперечливі питання не завжди стосуються робочих моментів — стати поштовхом до протиборства може фраза, дія, і те, що здалося важливим сторонам, які конфліктують. Наприклад, недбале ставлення до документів, грубе висловлювання і багато іншого.
Річ у тім, що усі ми не схожі один на одного, і є люди, які звикли поводитися зовсім по-іншому. Важливо не відстоювати свою позицію, а рухатися до оптимального рішення і виграшу усіх сторін. Якщо потрібно сперечатися, то робити це варто конструктивно, без висловлювань, що оцінюють. Важливо пам'ятати, що не можна критикувати особистість. Потрібно оперувати фактами, а якщо ви не згодні з якоюсь ідеєю, то пропонуйте альтернативу і аргументи. Дотримуйтесь правила "Критикуєш — пропонуй ".
Між особистістю і групою
Тут йдеться про те, що частина колективу незадоволена роботою одного співробітника або, навпаки, людина демонструє відверту ворожість до групи своїх колег. Причини можуть бути як об'єктивними (невиконання роботи, перекладання обов'язків на колег, плітки), так і позбавленими об'єктивності (глузування колег з зовнішності).
Якщо вас ображають і зачіпають зауваження колег, які не стосуються робочих питань, спробуйте припинити агресивну поведінку. Не дозволяйте бути приводом для глузувань, беріть до уваги лише конструктивну критику, від інших висловлювань абстрагуйтеся. Ще одним ефективним способом є пропозиція поставити себе на місце суперника. Просто попросіть колектив і його окремих співробітників подивитися на ситуацію вашими очима — така техніка часто допомагає поставити недоброзичливців на місце.
Міжгруповий
Наймасштабніший варіант конфлікту, коли у протиборство вступають дві або кілька груп. Наприклад, група дизайнерів і бухгалтерія. Причини проблеми можуть ховатися у незадоволеності якістю роботи одного відділу, від якого залежить вчасно здана робота, фінансування проекту і багато іншого, що може гальмувати весь робочий процес.
Вирішити цей вид конфлікту здатен лише досвідчений керівник, який вислухає претензії і невдоволення сторін, вигадає шляхи вирішення і досягнення стабільності у колективі.
Джерело: ukr.media