Як справити враження на онлайн-співбесіді

З одного боку, віддалені співбесіди — це круто. Не потрібно нікуди їхати, зустрічатися з купою незнайомих людей і губитися в коридорах. З іншого боку, незрозуміло, як себе правильно на них вести. Ми поговорили з HR-фахівцем і дізналися, які особливості є у онлайн-співбесід і як до них підготуватися, інформує Ukr.Media.

Ще недавно онлайн-співбесіди проводили тільки в деяких випадках: наприклад, ви відгукнулися на вакансію мрії в іншому місті (або навіть країні) і готові до переїзду. Або влаштовуєтеся на роботу, яка в принципі не передбачає відвідування офісу.

Зараз онлайн-співбесіди стають все більш популярним форматом. Деякі компанії дозволили співробітникам працювати з дому. З'явилися спеціальні сервіси для проведення онлайн-співбесід.

Раніше роботодавці хотіли бачити претендента відразу наживо: у них не було звички спілкуватися і оцінювати людей в режимі онлайн, це здавалося некомфортним і неповноцінним форматом. Зараз картина змінилася кардинально: мало того, що всі співбесіди в адекватних компаніях проводяться онлайн, в такому ж режимі проходить оформлення співробітника в штат, його введення на посаду і, власне, сама робота. Випадок безпрецедентний для обох сторін. Саме через вимушеність в цю гру вступили практично всі компанії і вже встигли до неї звикнути.

Технічна частина

– Заздалегідь уточніть у HR-фахівця, скільки приблизно часу займе бесіда. Домовтеся з домашніми, щоб в ці годину-півтори вам не заважали і не шуміли. Якщо є кімната, в якій можна спокійно закритися, — це ідеальний варіант.

– Перевірте якість зв'язку, рівень заряду на пристроях, камеру і мікрофон. Щоб не було луни, краще користуватися навушниками. Можете також встановити додаток для придушення шумів на задньому фоні. І не забудьте відключити звук не телефоні, домофоні та інших пристроях.

– Підготуйте робоче місце. Якщо у вас ноутбук, поставте його на стіл, щоб вам було зручно говорити. Перевірте, щоб на задньому фоні не було розкиданого одягу або інших речей, які можуть потрапити в кадр. У деяких сервісах можна розмити фон на відео або замінити його картинкою.

– Поміркуйте про те, чи добре вас буде видно. Краще не сідати спиною до вікна, якщо це сонячний день, інакше на відео ви ризикуєте перетворитися в темну пляму. Але і прямо перед вікном або лампою сідати не варто — в цьому випадку, навпаки, обличчя може виглядати занадто засвіченим.

– Уточніть у HR-фахівця, через який сервіс буде проходити співбесіда. Після цього заздалегідь протестуйте його з другом або родичем — так ви мінімізуєте ймовірність технічних збоїв.

– Покладіть поруч блокнот із заздалегідь підготовленими шпаргалками і питаннями. Формат онлайн-співбесіди дає більше шансів підглянути в записі, якщо ви про щось забули. А ось робити електронні нотатки під час дзвінка не варто — співрозмовника буде відволікати стукіт клавіатури.

Комунікаційна частина

– Не одягайте на співбесіду домашній одяг. Навіть якщо це онлайн-зустріч, одяг все одно впливає на формування першого враження про співрозмовника. Якщо надіти один з комплектів, в яких ви зазвичай ходите в офіс, ви зможете відчути себе впевненіше перед розмовою з рекрутером і швидше налаштуватися на робочий лад.

– Під час дзвінка намагайтеся дивитися в камеру, а не на своє зображення. Так ви зберігатимете зоровий контакт зі співрозмовником, і він розумітиме, що ви уважно його слухаєте.

– Підготуйте склянку води. Розмова може зайняти більше години, і у якусь мить у вас може замкнути в горлі, стане важко говорити. Вода допоможе вирішити цю проблему.

– Намагайтеся не робити різких жестів, не поправляти волосся, не чіпати обличчя. Це і при очних зустрічах відволікає і може говорити про вашу невпевненість, а під час онлайн-дзвінка ви до того ж ризикуєте "зависнути" в дивному положенні.

– Якщо сильно хвилюєтеся, можете заздалегідь записати на відео коротку самопрезентацію. Так ви подивіться на себе з боку, почуєте свій голос, помітите запинки, слова-паразити і зможете потім провести роботу над помилками.

На співбесіді можна сміливо обговорити, чи будуть надані технічні ресурси або їх потрібно забезпечити самому (наприклад, якщо в компанії стаціонарні комп'ютери, вам, швидше за все, потрібно буде користуватися своїм ноутбуком для роботи з дому)? Чи можна буде приїжджати на роботу за бажанням? Чи будуть якісь зустрічі та заходи для підтримання корпоративного життя?

Перед співбесідою задайте собі два важливих питання і візьміть час на роздуми. Відповіді вплинуть на ваші шанси отримати хорошу роботу як під час кризи, так і в спокійніші часи.

На які умови я можу погодитися, а на які — точно ні?

Будьте готові до того, що під час кризи роботодавець не зможе запропонувати вам стабільних умов. Це буде залежати від галузі компанії і від того, як довго вона вже на ринку і чи переживала попередні кризи. Вам можуть запропонувати нижчу зарплату, ніж та, до якої ви звикли. І вона може не повернутися до попереднього рівня в найближчі кілька місяців. А в деяких сферах з перегрітим до кризи ринком зарплат вони можуть затриматися на поточному рівні пару років.

Заздалегідь вирішите для себе, на які умови ви не готові погодитися в будь-якому випадку. І це стосується не тільки зарплатних очікувань. Наприклад, деякі компанії встановлюють співробітникам на комп'ютери програми для відстеження їх дій. Чи готові ви до таких умов, або це порушує ваші принципи довіри і приватності?

Якими перевагами я володію в порівнянні з іншими кандидатами?

Якщо вас запросили на інтерв'ю, значить, HR-фахівця привернуло ваше резюме і супровідний лист. Але пам'ятайте, що він проводить співбесіду з кількома кандидатами на день. Чому повинні вибрати саме вас? Проаналізуйте свої досягнення на минулих посадах і випишіть список корисних навичок, які не потрапили в резюме, тому що ви порахували їх не найважливішими.

Джерело: ukr.media

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *