Як невеликий стартап для дизайну сайтів Framer збирається обійти єдинорога Figma?

Коли доходи Framer почали падати, засновники компанії змінили напрям і почали допомагати дизайнерам створювати сайт в один клік. Тепер, коли зростання на підйомі, компанія готова кинути виклик єдинорогам Figma і Webflow.

Forbes Ukraine випустив новий номер журналу. Придбати його з безкоштовною доставкою можна за цим посиланням. У журналі: перший список найкращих роботодавців для ветеранів, список перспективних молодих українців «30 до 30», 40 компаній, які вийшли на іноземні ринки під час війни, історії Марії Берлінської, Всеволода Кожемяки та загалом майже два десятки текстів.

У квітні 2021-го Йорн ван Дійк і Коен Бок, засновники стартапу Framer для дизайнерів, зіткнулися із не надто приємними новинами. Спершу інструмент із наборами шаблонів для створення сайтів і застосунків був хітом у невеликому колі дизайнерів. Та після шести років зростання доходи компанії почали падати із пікового показника у $4 млн наприкінці 2019-го.

«Я сказав, що це вже не працює, тому нам треба було знайти вихід із ситуації», – розповів ван Дійк Forbes.

За обідом в амстердамському кафе два колишніх дизайнери Facebook зійшлися на рішенні: змінити їхнє ПЗ так, щоб воно тепер пропонувало не просто шаблони, а безпосередньо допомагало створювати сайти. 

Так вони сподівалися залучити більше дизайнерів та маркетологів, яким потрібні вебсторінки, але без залучення дорогих розробників. «Ви розробляєте свій сайт на Framer, а наприкінці клікаєте «опублікувати» і ми перетворюємо його на вебсайт на власному хостингу», – пояснює Бок.

Швидке і дешеве створення сайтів було переможною стратегією для споживчих стартапів, таких як Wix, який котирується на Nasdaq, і Automattic, який у 2021-му під час викупу акцій оцінили у понад $7,5 млрд. Ван Дійк і Бок зрозуміли, що бізнеси із вищими потребами часто повинні наймати команди, щоб їх задовольнити, або вони звертаються до Webflow, яка є конкурентом Framer.  

«Це дуже прибуткова проблема, адже як правило сайти розробляють через один інструмент, наприклад Figma, а запускають їх вже деінде, — каже Бок. — Таке розділення робить процес неефективним». 

За 18 місяців з часу випуску нового продукту доходи амстердамського стартапу виросли вчетверо до понад $10 млн. А тепер, залучивши $27 млн інвестицій у раунді фінансування Серії С (свою оцінку компанія не розкриває), Framer привертає увагу інвесторів Кремнієвої долини і конкурентів типу Figma. Як довідався Forbes, конкуренти прицільно спостерігають за інструментом і зростанням компанії.

Вчасні зміни — запорука успіху

Бок і ван Дійк заснували Framer у 2015-му після продажу ПЗ-компанії Sofa соцмережі Facebook у 2011-му. Трохи попрацювавши на гіганта соцмереж у Каліфорнії, хлопці повернулися в Амстердам, щоб створити нову компанію, яка б розвʼязувала проблеми, із якими вони зіткнулися під час роботи над дизайном Facebook для мобільних. Ціль? «Допомогти дизайнерам створювати прототипи, які майже не відрізнити від готового продукту», — каже Бок. 

Перший інструмент Framer швидко досяг успіху, завоювавши прихильність фанатів дизайну. А великі інвестори, такі як Greylock, Accel і європейський венчурний фонд Atomico, підтримали компанію у двох раундах фінансування — у 2017-му і 2018-му. Та потім доходи почали падати. 

Наразі схоже, що зміна продукту пішла на користь. Framer зробив своїми клієнтами улюблений застосунок Кремнієвої долини для е-мейлів Superhuman.com, Messagebird і Lark (конкурент Slack). «Реакція була майже миттєва, адже ми вирішили для них реальну проблему, давши їм змогу створювати сайти значно швидше», — каже ван Дійк.

Отримавши додаткове фінансування у раунді Серії С, який очолила Meritech Capital і до якого приєдналися чинні інвестори — європейська фірма венчурного капіталу Atomico та Accel, Бок і ван Дійк націлилися на міжнародне розширення. Вони планують створити віджети для підтримки більших клієнтів і додати ШІ-переклад для сайтів. 

«Компанії не хочуть використовувати дорогі рішення для дизайну, управління і хостингу сайтів, а за допомогою Framer ви можете зробити все це із власною дизайнерською і маркетинговою командою», — відмічає Алекс Клейтон, генеральний партнер Meritech. 

У Framer попереду складний шлях, адже американські конкуренти не стоять на місці. Webflow (яку теж підтримує Accel і Meritech) провела власний раунд Серії С у березні 2022-го, але у неї виторг $100 млн і $4 млрд оцінка вартості. А ще ж є Adobe, яка прогнозувала $400 млн виторгу у 2022-му для Figma, коли творець Photoshop оголосив про плани викупу меншої компанії за $20 млрд у вересні минулого року. 

Бок і Дійк, схоже, не переймаються двома конкурентами, які можуть похвалитися значною фінансовою підтримкою. «Зібравши в одному місці дизайн і запуск сайтів, ми змінили те, як їх створюють, — каже ван Дійк. — Саме так будуть створювати сайти у майбутньому і саме це сприятиме нашому успіху». 

Источник

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *