MIT представив універсальний інтерфейс для навчання роботів без коду

Дослідники з Массачусетського технологічного інституту створили універсальний інтерфейс, який дозволяє навчати роботів без необхідності навичок програмування. Це рішення охоплює три основні підходи до демонстраційного навчання: дистанційне керування, пряме фізичне маніпулювання та спостереження за поведінкою людини.
Команда називає це «універсальним демонстраційним інтерфейсом» (VDI). Пристрій кріпиться до руки колаборативного робота та оснащений камерою та датчиками тиску, які фіксують рухи та сили в режимі реального часу. Це дозволяє керувати роботом за допомогою джойстика, рухати кінцівку вручну або виконувати дії самостійно — робот може запам’ятовувати та відтворювати те, що він спостерігає.
Розробку випробували разом з експертами з виробництва. Волонтери навчили робота виконувати два стандартні заводські завдання: запресовувати штифти в отвори та формувати матеріал навколо стрижня. В обох випадках були застосовані всі три методи навчання.
Результати дослідження показали, що користувачі віддають перевагу «найбільш природному способу демонстрації» — коли людина виконує завдання за допомогою VDI, дозволяючи роботу спостерігати. Однак кожен метод має свої переваги в конкретних ситуаціях: телеманіпуляція ідеально підходить для роботи з токсичними матеріалами, кінестетичні методи підходять для важких предметів, а природне навчання найкраще працює для точних завдань.
«Ми вважаємо, що адаптивні демонстраційні інструменти можуть поширити свої переваги за межі виробництва на інші сфери, де ми очікуємо більшої інтеграції роботів, наприклад, у будинках для людей похилого віку та закладах догляду», – заявив співавтор MIT Майк Хагеноу.
Презентація цієї роботи запланована на жовтень на конференції IEEE IROS. Проєкт отримав часткове фінансування від Програми постдокторських стипендій MIT за інженерну майстерність та Фонду Валленберга.
Нагадаємо, що в червні Google DeepMind представила вдосконалену версію моделі штучного інтелекту Gemini Robotics, яка може функціонувати безпосередньо на робочому місці без необхідності підключення до Інтернету.
