За результатами вересня загальний обсяг сегменту легкових електрокарів в Україні досяг рекордних 12,1 тис., що на 5,9% більше, ніж у серпні, та на 89,2% більше у порівнянні з вереснем-2024.

Про це повідомляє Інститут досліджень авторинку.
Фактори придбання
збільшення вартості пального на АЗС,
загальна тенденція підвищення інтересу до електромобілів (яка зумовлена поліпшенням їхніх характеристик і зниженням ринкових цін),
майбутнє розмитнення з ПДВ, яке закріплене у законодавстві на 1 січня 2026 року.
Структура сегмента за підсумками минулого місяця така: основу формують імпортовані електромобілі з пробігом, частка яких 53,4%, або 6473 одиниці.
Другий за розмірами підсегмент — внутрішні перепродажі машин групи BEV, частка 29,3%, кількість — 3552 одиниці.
Нові електрокари зайняли
17,2% у своїй групі, у кількісному вираженні це 2088 одиниць — новий рекорд для вперше зареєстрованих нових електромобілів.
Як змінилися показники за цими підсегментами у порівнянні з попередніми періодами:
Внутрішні перепродажі: −0,4% (по відношенню до серпня), +44,4% (по відношенню до вересня 2024);
Імпорт вживаних: +9,3%, +107,7%;
Імпорт нових: +7,2%, +153,1%.
За інформацією експертів, на кінець вересня в Україні (без урахування промислових електрокарів, тролейбусів, рейкових машин та групи «мото») парк транспорту групи BEV складає 193,5 тис. одиниць. Найбільше у ньому легкових авто — 193,5 тис. Вантажних автомобілів на електротязі 3,9 тис., також є декілька електробусів (8 шт.).
«Показово, що найбільше у нашому парку електромобілів марки Tesla — 20%, хоч від початку „електромобілізації“ і донедавна лідирував Nissan, частка якого зараз 18,5%. Третій у цьому переліку Volkswagen з часткою 12,5%», — відзначили експерти.
Середній вік електрокарів
У цьому сегменті парку 5,8 року, що робить його наймолодшим серед інших сегментів, підкреслили аналітики.



