Українці можуть зіткнутися з тим, що супермаркети та роздрібні магазини відмовляються приймати певні номінали банкнот та монет, стверджуючи, що не мають можливості видавати решту. Однак такі дії працівників магазинів є порушенням закону, і слід подати скаргу керівництву закладу.
За словами спеціалістів Агентства із захисту прав споживачів, касири зобов'язані приймати від покупців банкноти та монети будь-якого номіналу. Вони також несуть відповідальність за те, щоб у касі було достатньо коштів для решти, і ця відповідальність покладається виключно на них.
Підкреслюється, що вимога певної суми від покупців перекладає відповідальність з працівника магазину на покупця. Це також можна інтерпретувати як заохочення до обміну купюр більшого номіналу в іншому місці.
«Проблема «У мене немає решти» — це не ваша проблема, а радше проблема касира. Якщо касир наполягатиме на цьому, зверніться до керівництва магазину та повідомте їм, що касир передає вам свої обов’язки», — порадили експерти.
Охоронці супермаркетів порушують права покупців
Ще однією проблемою, з якою можуть зіткнутися споживачі, є порушення прав охоронцями. Зокрема, вони:
Часто працюють на сторонні агентства та не представляють магазини безпосередньо.
Відсутність повноважень вимагати від покупців оплати за пошкоджений товар.
Якщо охоронці продовжуватимуть наполягати на оплаті, зазначається, що вони діють незаконно. Тому клієнти мають можливість звернутися до поліції.
«Охоронці не уповноважені диктувати, що робити з товаром — вони часто не представляють магазин. Якщо вони змушують вас сплатити за пошкоджений товар, це є серйозним порушенням кількох положень Закону України «Про захист прав споживачів». Тому ви можете звернутися до правоохоронних органів», — уточнили експерти.