Українські супермаркети та роздрібні магазини використовують різноманітні маркетингові тактики для збільшення кількості клієнтів, зокрема пропонують рекламні знижки. Проте вони часто порушують правила: наприклад, на цінниках може бути вказана знижка, але сума, що стягується на касі, може зовсім відрізнятися.
Цю інформацію надала Державна служба нагляду у сфері харчових продуктів та захисту прав споживачів України. Вони зазначили, що якщо ціна на касі не відповідає ціні, зазначеній на ціннику, споживач має право сплатити згідно з останнім. Адже «рішення про покупку було прийнято на основі цієї інформації».
Слід наголосити, що, згідно із законом, реклама щодо знижок та розпродажів повинна містити різноманітну інформацію. Зокрема:
місце розташування продажів;
дата початку;
дата закінчення;
порівняння нової ціни з попередньою ціною продажу товару або розмір знижки.
Крім того, наголошується, що якщо права споживача порушуються, а підприємство відмовляється виконувати обґрунтовані вимоги відповідно до чинного законодавства, воно повинно звернутися до місцевого відділення Державної служби безпеки харчових продуктів та захисту прав споживачів у своєму регіоні. Адреси можна знайти за наданим посиланням.
Порушення прав покупців працівниками охорони супермаркету
Ще однією проблемою, з якою можуть зіткнутися клієнти, є порушення їхніх прав охоронцями. Реальність така, що вони:
Часто працюють через зовнішні агентства та не представляють самі магазини.
Відсутність повноважень вимагати від клієнтів оплати за пошкоджені товари.
Якщо охоронці наполягатимуть на цій вимозі, вони діють незаконно. Відповідно, покупцям рекомендується звернутися до поліції.
«Охоронці не мають повноважень диктувати порядок поводження з продукцією – вони часто не представляють заклад. Якщо вони змушують вас сплатити за пошкоджений товар, це є серйозним порушенням численних положень Закону України «Про захист прав споживачів». Тому доцільно залучати правоохоронні органи», – уточнили фахівці.